- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

ضیافت افطار به نفع موسسه آرزو در کشور کانادا برگزار شد

به گزارش مغانه از موسسه آرزو، این مراسم به همت سرکار خانم سلامت جواهری پرستار ایرانی، خیر و فعال اجتماعی ساکن این شهر در حیاط منزل ایشان برگزار و کمک های نقدی جمع آوری شد. این مراسم با نام “نوستالژی افطاری” که با حضور قریب به ۷۰ نفر از ایرانیان برگزار شد سرشار از روح نوع دوستی و مهربانی بود. مراسم همزمان با طنین اندازی اذان مغرب به افق ادمونتون شروع شد در حالیکه بسیاری از خیرین روزه دار قبل از اذان مغرب در منزل خانواده جواهری حضور بهم رسانده بودند. در این مراسم از حاضرین با انواع غذاها و شیرینیجات ایرانی مخصوص ایام مبارک رمضان و سفره افطار که توسط خانواده خود خیرین تدارک دیده بود پذیرایی شدند. سفره ی افطار شامل عدس پلو با گوشت و کشمش و خرما، آش رشته، دلمه برگ مو، شعله زرد، زولبیا و بامیه، چای دارچین و آبمیوه جات بود.

بعد از صرف افطاری خانم جواهری بعد از خوش آمد گویی به حاضرین، گزارشی کوتاهی از فعالیت های پیشین مشابه ایرانیان این شهر به اطلاع حضار رساندند. ایشان ضمن اشاره به این که این پنجمین گردهمایی ایرانیان مقیم ادمونتون در حمایت مالی از نیازمندان میباشد گفتند اولین گردهمایی ما جمع آوری کمک برای زلزله زدگان اردبیل در سال ۱۳۷۵ بود که بیش از ۶۰۰۰ دلار کمک نقدی جمع آوری و مستقیما به دست زلزله زدگان رسید. ایشان همچنین به جمع آوری هزاران دلار کمک در حمایت از موسسه محک، شیرخوارگاه آمنه و موسسه خیریه امید ارومیه توسط ایرانیان مقیم ادمونتون اشاره نمودند و اظهار خوشوقتی نمودند که بار دیگر توانستند توفیقی بدست آورند و قدمی هر چند کوچک در راه کاهش آلام همنوعان و هموطنان نیازمندمان بردارند. خانم جواهری در توضیح چگونگی آشنایی وی با موسسه آرزو گفت:”من فکر میکنم موسسه هایی مثل محک و آمنه از تبلیغات مناسبی برخوردارند و بسیار شناخته شده هستند و مبالغ بسیار زیادی چه از داخل ایران و چه از اروپا و آمریکای شمالی به این موسسات کمک می شود که البته جای بسی مسرت و شکر دارد. من یک ماه قبل در انجمن دانشجویان ایرانی دانشگاه آلبرتا یه نظرسنجی گذاشتم با این مضموم که اگر دوهزار دلار پول اعانه به منظور کمک به نیازمندان جمع گردد پیشنهاد میکنید در چه راهی صرف شود؟. بیشتر از نود درصد دوستانی که نظر داده بودند عقیده داشتند که این مبلغ به ایران و نیازمندان کشور خودمان اختصاص داده شود. از قضا یکی از دوستام بنام آقای بابک نامی ( دانشجوی دگتری ژنتیک پزشکی) پیشنهاد دادند که این پول به موسسه خیریه آرزو در شهر پارس آباد فرستاده شود تا صرف کمک به بیماران سرطانی این شهر و مناطق اطراف آن گردد. من هم با این نظر که چنین موسساتی که در شهر های کوچک خالصانه فعالیت میکنند نیازمند توجه بیشتری هستند موافق بودم. بنابراین تصمیم بر این شد که هرچقدر کمک جمع آوری شد به این موسسه ارسال گردد.

بعد از سخنان خانم جواهری آقای بابک نامی دانشجوی پارس آبادی مقیم ادمونتون به معرفی موسسه آرزو پرداخته و گزارش مختصری از فعالیت های موسسه به سمع و نظر حضار رساندند. در ادامه آقای دکتر محمود اسدی به ایراد کلام پرداخته و اطلاعاتی درباره بیماری سرطان ارائه دادند. ایشان همچنین به تجربه شخصی خود در مبارزه با این بیماری اشاره و بیان کردند که چگونه با استفاده از داروهای گیاهی و رژیم غذایی توانستند از بیماری مصون بمانند. ایشان در ادامه ضمن اشاره به اینکه سرطان در دنیای امروز کمی دچار تجارت محوری شده و سودهای کلانی از فروش دارو های ضد سرطان نصیب شرکتهای تولید کننده میشود، توصیه کردند که با انتخاب روش زندگی سالم و استفاده از غذاهای طبیعی خدادادی میتوان از این بیماری دور بود. در ادامه مراسم خانم جواهری بانی خیر مراسم، از حضور خیرین و دست اندارکاران مراسم تشکر و اظهار نمودند که خدا را شاکر هستند که توانستن به هدفشان که جمع آوری حداقل دوهزار دلار کمک بود با حمایت این خیرین عزیز دست بیابند. در پایان مراسم مبلغ دوهزارو شصد دلار کانادا به نفع موسسه خیریه آرزو جمع آوری و قرار شد توسط آقای دکتر بابک بهلولی به دست این موسسه رسانده شود. همچنین در انتها از خیرین گرامی با میوه پذیرایی شد. گفتنی است شهر ادمونتون مرکز استان آلبرتای کانادا بود و مسکن بسیاری از هموطنان و دانشجویان ایرانی است.”

سعید مجردی مدیر عامل و عضو هیئت مؤسس آرزو از اقدام نوع دوستانه ایرانیان مقیم شهر ادمونتون کانادا تقدیر و تشکر کرد و از دکتر بابک نامی افتخار علمی شهرستان پارس آباد که بعنوان پل ارتباطی آرزو و خیرین در آن مکان عمل کرد بسیار قدردانی نمود. مجردی از زحمات خالصانه پرستار مقیم کانادا که با اقدامات ارزشمندشان هر سال به بیماران نیازمند و سرطانی کمک های نوع دوستانه جمع آوری کرده و در تسکین آلام و رنج های این عزیزان می کوشد نیز قدردانی کرد.

لازم به ذکر است مبلغ ۵۳/۰۷۵/۹۰۰ ریال که بصورت دلار از هموطنان خیرخواه در مراسم نوستالژی افطاری ( که توسط برگزار کنندگان نامگذاری شده است ) جمع آوری شده بود در مورخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۴ توسط دکتر بابک بهلولی به حساب بانک مسکن آرزو به شماره ۱۴۰۰۵۱۶۳۸۱۲ از طریق حواله پایا واریز گردید. مدیر عامل آرزو از عزم و اراده این مؤسسه برای احداث ساختمان مؤسسه آرزو در شهر پارس آباد سخن گفت که با اقدامات داوطلبانه مهندسان بزرگوار نقشه این زمین دو طبقه آماده شده است و امید است با کمکهای نوع دوستانه از سراسر کشور و هموطنان خارج از کشور این ساختمان احداث بزودی گردد تا بعنوان امید و مامن بیماران سرطانی از آن استفاده شود و چشم انداز این ساختمان تبدیل به درمانگاه خیریه است تا بتوانیم از آن طریق به بیماران نیازمند و مبتلا به سرطان خدمات زیادی ارایه نماییم.

لازم به توضیح است مؤسسه آرزو در سال ۱۳۸۶ در شهر پارس آباد تاسیس شده است و تا کنون بیشتر از ۶۰۰ مددجوی سرطانی و خانواده های آنها از خدمات این نهاد مردمی بهره مند شده اند.

4 Comments (Open | Close)

4 Comments To "ضیافت افطار به نفع موسسه آرزو در کشور کانادا برگزار شد"

#1 Comment By شهروند On 2015/07/14 @ 6:23 ب.ظ

اجرتون با خدا- قابل توجه اعضای محترم شورای شهر،که سرگرم کار خودشان هستند یاد بگیرید ببنید کجا وتو کدوم کشور برای موسسه ارزو کمک مالی میکنن؟ هر روز برای یه قضیه اعضای شورا دعوا دارن بحث دارن،انگار نه انگار که اومدن برای رفع مشکلات مردم.

#2 Comment By اكبر On 2015/07/15 @ 7:20 ق.ظ

اجرتان با امام رضا ضمن تشکر از اقای مجرد مدیر عامل محترم که خالصانه برای مریضان خدمت می کند برای رفتگان ان دعای خیر وبرای انها فاتحه ای میخوانیم . قابل توجه روابط عمومی شهرداری انقدر ……..می گیرد لااقل یک کمی شما هم کمک کن . الحمداللهخودتان عالم هستی

#3 Comment By سعید On 2015/07/17 @ 9:12 ق.ظ

سلام دوستان بزرگوار و متشکر از جناب فولادی بخاطر این خبر . دوستان بر حسب وظیفه لازم است اطلاع دهم شهردار محترم مهندس داداشی و اعضای شورای شهر همواره از مؤسسه آرزو حمایت جدی می کنند و نمونه آن اسکان رایگان این مؤسسه در ساختمان قدیمی شهرداری است . بنده هر کاری کرده ام در این مؤسسه وظیفه انسانی ام بوده است و از همه عزیزان خواستارم بدون توجه به مسایل حاشیه ای بفکر بیماران سرطانی باشند و با کمک به اهداف آرزو برای دستگیری از این بیماران دست به کار شوند. لازم است از دکتر بابک نامی از افتخارات علمی شهرمان که در شهر ادمونتون تحصیل می کنند بخاطر لینک آرزو به افراد خیر در آن مکان بخصوص خانم سلامت جواهری نهایت تشکر را بکنیم که مبلغ ارسالی آنها به حساب مؤسسه واریز شد و در جهت کمک به نیازمندان و بیماران سرطانی صرف می شود. از اظهار محبت شما بزرگواران متشکرم

#4 Comment By آرمین On 2015/07/22 @ 8:13 ق.ظ

با سلام خدمت مردم عزیز پارس آباد
مردم پارس آباد باید ضمن اینکه قدردان زحمات افرادی چون آقای مجرد به خاطر دید انسان دوستانه ایشان به مسئله سرطان گردند باید افرادی مثل آقای دکتر بابک نامی را هم فراموش نکنند با توجه به این که بنده سابقه همکاری علمی با ایشان رادارم یکی از دقدقه های اصلی و آرزوی این دانشمند جوان رسیدن به علت اصلی ایجاد و روش درمان سرطان و تغییراتی که در ژنوم سلول های سرطانی ایجاد میگردد می باشد و در این زمینه دارای مقالات زیادچاپ شده در نشریات بین المللی می باشد.