امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آگوست 6th, 2017 6:54 | کد خبر : 22253 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

صنایع تبدیلی و تکمیلی ، حلقه گمشده در پارس آباد مغان

شهرستان مرزی پارس آباد مغان با دارا بودن بیش از ۲هزارهکتار درختان میوه سالانه افزون بر ۱۰هزارتن محصول توسط باغداران بخش خصوصی تولید می کند اما با وجود این همه ظرفیت همچنان این شهرستان مرزی از کمی یا نبود صنایع تبدیلی رنج می برد.

محسن آزادی- مغانه آنلاین: شهرستان مرزی  پارس آباد مغان  با دارا بودن بیش از ۲هزارهکتار درختان میوه سالانه افزون بر ۱۰هزارتن  محصول  توسط باغداران بخش خصوصی  تولید می کند اما با وجود این همه  ظرفیت همچنان این شهرستان مرزی از کمی یا نبود صنایع تبدیلی رنج می برد.

به گفته یکی از باغداران منطقه امسال با وجود محصول خوبی که در باغ داشتیم متاسفانه نبود بازارمناسب ، صادرات به موقع ، نبود صنایع تبدیلی ونرسیدن به موقع جعبه های تولیدی خساراتی را متحمل شدیم که امیدواریم مسئولین زیربط با برنامه ریزهای مناسب در سالهای آتی به داد باغداران بخش خصوصی برسند .

میوه های شلیل و هلو به خاطر زودرس بودن بایستی به موقع برداشت و صادرات شود درغیراین صورت باید با راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات زودرس بتوان از خسارت میوه های تولیدی وبا تبدیل این محصولات ازهدررفت آن جلوگیری کرد .

به گفته یکی از کارشناسان جهاد کشاورزی پارس آباد باغداران منطقه با مراجعه به جهاد کشاورزی و استفاده از توسعه های کارشناسان وکاشت درختان با صرفه مثل گوجه سبز ، بادام ودیگر محصولات به جای میوه های زود رس میتوانند درتولید منطقه وجلوگیری از خسارات باغهای خود نقش مهمی را در چرخه تولیدات انواع میوه سالم داشته باشند .

باغداران منطقه همچنین از نبود صنایع تبدیلی وتکمیلی ، صادرات به موقع ، بازاریابی مناسب و تولید جعبه های مخصوص میوه جات ونرسیدن آن به دست باغداران در اسرع وقت اعتراض خودرا اعلام کرده وخواستار حل این مشکلات توسط مسئولین جهاد کشاورزی شدند.

 

اخبار مرتبط

نظرات