امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 14th, 2013 10:49 | کد خبر : 2094 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

صد درصد عرصه های منابع طبیعی پارس آباد سنددار شد

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد گفت: سطح مراتع و منابع طبیعی این شهرستان مرزی حدود 65هزار هکتار می باشد که برای صد درصد این اراضی ملی، سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی اخذ شده است. “خانش خداویردی زاده” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه، مراتع پارس آباد مغان را […]

1111111
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد گفت: سطح مراتع و منابع طبیعی این شهرستان مرزی حدود 65هزار هکتار می باشد که برای صد درصد این اراضی ملی، سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی اخذ شده است.

“خانش خداویردی زاده” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه، مراتع پارس آباد مغان را از نوع درجه یک ذکر کرد و افزود: با برنامه های مدون حفاظت از عرصه ها، جنگل ها و منابع طبیعی این شهرستان تشدید شده است.
وی با اعلام اینکه حفاظت از مراتع و انفال، وظیفه همگانی است، گفت: با استقرار کانکس و نیروهای حفاظتی و نیز افزایش گشت زنی ها در محل های بحرانی، به صورت شبانه روزی و تمام وقت از جنگل ها و مراتع ملی حراست می شود.
وی با بیان این که با اجرای این طرح فرصت تخریب عرصه ها و منابع طبیعی از سودجویان و فرصت طلبان سلب شده افزود: با افرادی که به هر نوعی اقدام به تخریب و یا تصرف غیرقانونی اراضی ملی کنند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.
وی بر ضرورت حفظ و نگهداری این عرصه ها برای نسل های آینده و استفاده بهینه و اصولی از این منابع، تاکید کرد و از مرتع داران منطقه خواست برای جلوگیری از تخریب هرگونه مورد مشکوک را به این اداره اطلاع دهند.
او، با بیان اینکه ریزش نزولات جوی در چند روز اخیر، جان تازه ای به مراتع منطقه بخشیده است، گفت: این بارندگی ها باعث نفوذ آب در خاک و افزایش میزان رطوبت خاک منابع طبیعی شده است.
به گفته وی، این بارش ها که از پس یک دوره نسبتاً طولانی و کمبود نزولات جوی از پنجشنبه شب هفته گذشته شروع شد و به طور متناوب تا شامگاه شنبه ادامه داشت، همچنین زمینه رشد گیاهان مرتعی، سرسبزی چراگاه ها و افزایش علوفه در واحد سطح و ارتقای ظرفیت مراتع منطقه را فراهم کرد.

اخبار مرتبط

نظرات