امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 7th, 2015 8:30 | کد خبر : 11171 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

صدور پنج هزار فقره سند مالکیت تک برگی در پارس آبادمغان

رئیس اداره ثبت اسناد واملاک شهرستان پارس آباد گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته با تلاش و همت مضاعف کلیه کارکنان و پرسنل این اداره، نزدیک پنج هزار فقره سند مالکیت تک برگی کاداستری به متقاضیان صادر شده است که این رقم در مقایسه با شش ماهه اول افزون بر ۱۰۰درصد رشد نشان می دهد.

حسن داور در مصاحبه با خبرنگار مغانه با تشریح عملکرد شش ماهه دوم سال ۹۳ این اداره افزود: در این مدت همچنین یک هزار و ۲۴فقره سند مالکیت تک برگی از طریق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرصه مسکن و به عبارتی اسناد مسکونی شهرهای زیر ۲۵هزار نفر و روستاهای بالای ۲۰خانوار صادر شده که در این زمینه با رشد بالای ۱۰۰درصدی، موفق شدیم در بین ۹واحد ثبتی استان مقام اول را کسب کنیم.
وی تعداد آراء صادره از طریق قانون تعیین تکلیف و ضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند مالکیت – زمین های قولنامه ای- را بالغ بر دو هزار فقره ذکر و بیان کرد: به طور متوسط هر هفته ۸۰فقره از آراء صادره در روزنامه رسمی منتشر و به تبع آن سندمالکیت صادر شده است و این درحالی است که در سال های ۹۱و۹۲ و نیز شش ماه اول سال ۹۳تعداد آرای صادره از طریق قانون یاد شده یک هزار و ۲۰۰فقره بوده که این رشد چشمگیر، نشانگر کار و کوشش شبانه روزی همکاران است.
داور ادامه داد: همچنین از بین کلیه پرونده های متشکله دو هزار فقره آن به وسیله سامانه الکترونیکی جهت تکمیل مراحل ثبتی ازطریق پیام کوتاه به متقاضیان ابلاغ شده که تا آخر اردیبهشت ماه سال ۹۴ کلیه پرونده های باقیمانده به کارشناسان ارجاع و رای صادرخواهد شد .
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک پارس آباد اضافه کرد: در راستای وصول مطالبات بانک ها و داده آمایی پرونده های اجراء ،کلیه پرونده ها داده آمایی گردیده که به عبارتی تمام پرونده های اجراء به صورت الکترونیکی وسیستمی عمل می شود و همچنین مطالبات سال ۹۱ و۹۲ وشش ماهه اول سال ۹۳ وصول وبه تبع آن نیم عشراجرایی آن نیزوصول گردیده که در این زمینه رشدی چشمگیر و بالاتراز۱۰۰ درصد را شاهد هستیم.
داور همچنین داده آمایی و ثبت سیستم کلیه پرونده های ثبت شرکت ها و پرونده های ثبتی و یا به عبارتی پرونده های جاری و یا ماده ۲۱ و فهرست بندی و منگنه و تعویض پوشه های آنها و نیز تنظیم کلیه نقل و انتقالات در دفاتر اسناد رسمی را از دیگر فعالیت های این اداره در شش ماهه دوم پارسال برشمرد.
به گفته داور، هم اکنون پرونده هایی که از طریق اداره پست جهت تبدیل سندمالکیت دفترچه ای به سندمالکیت کاداستری یا همان تک برگی جدید به این اداره واصل می شود در مدت ۲۴ ساعت انجام و سند به به آدرس متقاضیان ارسال می گردد.

وی در پایان با بیان اینکه این افتخارات و توفیقات در سایه همدلی و وفاق میان همکاران و تلاش و جدیت دوچندان این عزیزان حاصل شده است، از کلیه کارکنان واحد ثبتی پارس آباد به خاطر پیشبرد اهداف سازمانی و رسیدن به پیشرفت های فوق الذکر، علاوه بر وقت اداری بعد از ظهرها نیز تا پاسی از شب در اداره حاضر و نسبت به انجام امورات ثبتی و جلب رضایت ارباب رجوع تلاش بی شائبه ای می کنند تشکر و قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظرات