امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : مارس 4th, 2020 4:44 | کد خبر : 23621 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

صحت انتخابات مجلس در پارس آباد تایید شد

شورای نگهبان قانون اساسی صحت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه اردبیل ـ نیر ـ نمین و سرعین، حوزه انتخابیه گرمی، حوزه انتخابیه پارسآباد ـ بیله‌سوار و اصلاندوز ، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر حوزه انتخابیه مشگین شهر را تایید کرد.

به گزارش مغانه آنلاین، پس از تایید نهایی نتیجه انتخابات در پنج حوزه انتخابیه، علی نیکزاد، سیدکاظم موسوی و صدیف بدری به عنوان منتخبان قطعی حوزه انتخابیه اردبیل ـ نیر ـ نمین و سرعین معرفی شدند.

چند نفر از رقبای انتخاباتی در حوزه انتخابیه مرکز استان اردبیل به نتیجه اعلام شده اعتراض کرده بودند که در نتیجه رسیدگی شورای نگهبان، اعتراضات این رقبا رد شد و نتیجه انتخابات به تایید رسید.

با اعلام شورای نگهبان، ولی اسماعیلی از حوزه انتخابیه شهرستان گرمی و عباس جهانگیرزاده از حوزه انتخابیه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان، محمود عباس زاده مشگینی از حوزه انتخابیه مشگین شهر و غنی نظری از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر  به عنوان راه‌یافتگان قطعی استان اردبیل به مجلس یازدهم معرفی شدند.

در این دوره از انتخابات، در مجموع ۹۷۴ هزار نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن بودند  که ۵.۲۶ درصد آنها در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به ۸۵ نامزد حاضر رای دادند.

برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل، یک‌هزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای دایر شده بود که اخذ رای با فعالیت ۲۲ هزار نفر عوامل اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بارزسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در سلامت کامل انجام شد.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، خلخال و کوثر با یک نماینده، مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان با یک نماینده و در مجموع هفت نماینده است.(ایرنا)

 

اخبار مرتبط

نظرات