امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 7th, 2015 9:13 | کد خبر : 14151 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

صادرات خام محصولات زراعی از موانع اصلی رونق بخش کشاورزی است

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات محصولات زراعی، دامی و باغی به صورت مواد خام و در بسته بندی نامناسب از موانع اصلی رشد و رونق بخش کشاورزی کشور است.

 

به گزارش مغانه، حبیب برومند افزود: یکی از مشکلات اصلی صنعت کشاورزی صادرات به صورت مواد خام است؛بنابراین تا زمانی که محصولی به صورت فله ای و یا بسته بندی نامناسب صادر شود، مشکلات این حوزه حل نخواهد شد.

وی اظهار کرد: بسته بندی اساسی ترین نیاز بازار جهانی صنعت کشاورزی است، اما ما متاسفانه دراین عرصه بسیار ناکارآمد عمل کرده ایم.

عضو کمسییون کشاورزی،آب و منایع طبیعی مجلس با بیان اینکه برخی محصولات کشاورزی صادارتی ما به علت فقدان بسته‌بندی مناسب برگشت خورده است،گفت: بسته بندی نامناسب ما را در بازار جهانی کشاورزی مهجور می کند.

نماینده مردم پارس آباد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته بندی استاندارد در بازار جهانی به نوعی می تواند پاسدار اقتصاد کشاورزی ما باشد،یادآور شد: حک شدن نام برند درکنار محصول، خواص،مشخصات پروتینی ، نرخ‌بین‌المللی و طریقه مصرف و نگهداری صحیح باید برروی بسته بندی حک شود.

وی ادامه داد:برای خروج از اقتصاد تک بعدی،باید مزیت ها و پتانسیل های صنعت کشاورزی را فعال کرد و به همین علت باید از صادرات محصولات کشاورزی به طریق مواد خام جلوگیری شود.

برومند افزود:سزوار نیست محصولات کشاورزی در کشورمان که با تلاش فراوان در گرمای تابستان و سرمای زمستان برای،کمک به اقتصاد کشور تولید می شوند به سادگی از بین بروند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: ارزش افزوده محصولات کشاورزی در گرو بسته بندی و فرآوری است،زیرا با توجه به هزینه تولید محصولات کشاورزی صادارات فله ای نمی تواند اقتصاد کشاورزی را مقرون به صرفه کند.

وی گفت: اکثر کشورهای پیشرفته دنیا محصولات کشاورزی خود را با بسته بندی مناسب عرضه می‌کنند و این درحالی است که ما متاسفانه با بسته بندی نامناسب با دست خودمان محصولات کشاورزی را بنام کشورهای دیگر ثبت کنیم.

 

اخبار مرتبط

نظرات