- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

صابر سپهری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل شد

صابر سپهری به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل در دولت یازدهم معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر,،مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان اردبیل  ظهر سه شنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به عملکرد خود تصریح کرد: در حال حاضر پوشش تحصیلی دانش آموزان اردبیلی 99.8 درصد است که در مقایسه با سایر استانها رقم مطلوبی است.

احمد محمودزاده تاکید کرد: این مهم در راستای اجرای عدالت تحصیلی و ممانعت از محرومیت دانش آموز از تحصیل به دلیل کمبود امکانات محقق شده است.

وی با بیان اینکه در پایه های اول و دوم متوسطه بیشترین نرخ پوشش تحصیلی در اردبیل ثبت شده، اضافه کرد: علاوه بر این در طی سالهای اخیر رتبه کنکور استان از رقم 23 به رقم 14 در چهار گروه آموزشی رسیده است.

وی افزود: با وجود اینکه آموزش و پرورش از دستگاه های دیربازده است نتایج مطلوب تحصیلی را در سالهای اخیر تجربه کرده است.

محمودزاده از جمله سیاستهای کاری خود در حوزه پرورش را تعمیق و تربیت دینی و ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان برشمرد و افزود: آموزش و پرورش اردبیل توانسته است در 38 محور تربیت بدنی و پرورشی حائز رتبه های شاخص باشد.

افق آموزشی اردبیل برنامه ریزی شده است

مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان با تاکید به ساماندهی نیروی انسانی در کنار برنامه های آموزشی و تربیتی, تصریح کرد: در مدت سه سال شش هزار نفر نیروی انسانی جابه جا شده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ نیروی انسانی بلاتکلیف موجود نبوده و تمامی نیروهای فرهنگی مطالبات دستمزد و حق الزحمه خود را دریافت کرده اند.

به گفته محمودزاده علاوه بر این نزدیک به هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیلند.

وی افزود: فعال سازی دانشگاه فرهنگیان توانسته است افق آموزشی و منابع انسانی آموزش و پرورش در آینده را تامین کند.

محمودزاده با تاکید به ضرورت راه اندازی باشگاه فرهنگیان تاکید کرد: با وجود بدهی سه میلیارد و 500 میلیون ریالی خانه معلم بازسازی این مجمتع در دست اقدام است.

وی از مسئولان ارشد استانی خواستار توجه به راه اندازی این مجتمع شد و افزود: ضروری است به منظور رفاه حال معلمان زمینه بهره برداری از این پروژه فراهم شود.

محور تحولات بنیادین معلم است

در این مراسم همچنین مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان با تایکد به ضرورت توانمند سازی علمی معلمان تصریح کرد: محور تحولات بنیادین معلم است و جامعه در گرو آموزش معلم شکوفا می شود.

صابر سپهری تصریح کرد: توانمند سازی معلمان باید با ارائه آموزشهای مستقیم و غیر مستقیم و تقویت مدیریت آموزشگاهی همراه باشد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت مسئولیت تربیت همه جانبه دانش آموزان رابر عهده دارد, اضافه کرد: توسعه آموزش پیش دبستانی, توسعه آموزش فنی و حرفه ای و توجه به سند تحول بنیادین باید در دستور کار اجرایی آموزش و پرورش قرار گیرد.

سپهری تکریم معلمان پیشکسوت و توجه به عزت مداری فرهنگیان را از جمله سیاستهای کاری خود عنوان کرد و افزود: تلاش خواهد شد در این راستا اقدامات مطلوبی صورت گیرد.

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "صابر سپهری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل شد"

#1 Comment By آذري On 2013/12/25 @ 8:41 ق.ظ

جناب آقای دکتر صابر سپهري
باسلام و احترام
انتصاب شایسته و ارزشمند حضرت عالی به عنوان مدير كل آموزش و پرورش استان اردبيل نشان از تعهد و کارآمدی آن برادر فرزانه و همت والایی است که قدم در راه کسب تعالیم انسانی و معنوی گذاشته اید. تردیدی نیست که این انتصاب برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و جامعه آموزشي استان منشأ خدمات و برکات بی شماری است. اینجانبان ضمن عرض مراتب تبریک خود از خداوند منان توفیق، بهروزی و سربلندی تان را در راه خدمت به استان عزیزمان مسئلت می نماییم.
صادق آذري
يحيي آذري

#2 Comment By محسن ميرزائي On 2013/12/26 @ 11:13 ب.ظ

جناب آقای دکتر صابر سپهری
انتصاب بجا و به حق جنابعالی به سمت مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل موجب مسرت و خرسندی گردید. اميد است در سايه سار الطاف حضرت احديت همواره پيروز و سربلند باشيد .