- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

شورای آموزش و پرورش پارس آبادمغان رتبه اول استانی را به دست آورد

به گزارش مغانه، احمد دهقانی در جلسه شورای آموزش و پرورش پارس آباد افزود: این شهرستان همچنین در ارزیابی سالانه این شورا مقام دوم استانی ، در حوزه پژوهش مقام برتر استانی و در حوزه انجمن اولیا و مربیان مقام دوم استانی را از آن خود کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش – ۲۴ لغایت ۳۰ دی ماه – از برنامه ریزی ها برای ارتقای شاخص ها و کسب دوباره مقام خبر داد و گفت: شوراهای آموزش و پرورش نقش بی بدیلی در بهبود کیفیت آموزش و تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت دارند.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش پارس آباد نیز با بیان اینکه پایه و اساس توسعه آینده هر جامعه ای، آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی همراه با پیشبرد اهداف عمرانی است افزود: شورای آموزش و پرورش و به عنوان کارگروه راهبردی شهرستان نقش بسیار مهمی در تربیت و پرورش و شکوفایی استعدادهای جامعه دارد از این رو باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مهدی احمدی دانش آموزان و جوانان شهرستان پارس آباد را جزو با استعدادترین افراد کشور و استان عنوان کرد و ادامه داد: باید دستگاه های فرهنگی و آموزشی برای شکوفایی استعدادهای جوانان منطقه به صورت جدی تلاش کنند.

وی با اشاره به مقام های کسب شده در حوزه ورزشی ، علمی و فرهنگی در عرصه های ملی و استانی، نقش آموزش و پرورش را در موفقیت روز افزون جوانان و دانش آموزان بسیار مهم دانست و افزود : شهرستان پارس آباد ۲۷هزار دانش آموز در مقاطع مختلف دارد که در چهار شهر و ۲۳۹ روستا و بیش از ۳۰۰ مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به بازدید های انجام شده از روستاهای منطقه، وضعیت ساختمانی بعضی از مدارس روستایی و تجهیزات موجود در آنها را نامناسب دانست و خواستار رفع این مشکلات شد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت و آموزش های بهداشتی در مدارس خواستار همکاری شبکه بهداشت و درمان و اولیا و مربیان ومدیران در جهت افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در و زمینه رعایت مسائل بهداشتی در مواقع سرماخودگی و نیز آموزش بهداشت دهان و دندان شد.

وی کمبود مدرسه و کلاس درس را از مشکلات مهم منطقه ذکر کرد و از خیرین و اولیای دانش آموزان خواست با مشارکت فعال و داوطلبانه در امر مقدس مدرسه سازی، به توسعه و حل مشکلات و کاستی های آموزش و پرورش کمک کنند.

DSC03805_29899 DSC03807_29901 DSC03806_29900