- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

شش هزار مسکن روستایی در پارس آبادمغان مقاوم سازی شد

80241129-2769309

به گزارش مغانه، ایرج بیگدلو روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل مشکلات مسکن روستایی پارس آباد اظهار داشت: برای مقاوم سازی این تعداد مسکن روستایی بالغ بر 500میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی، مقاوم سازی مساکن روستایی را گامی مهم در راستای توسعه و عمران روستاها دانست و اظهار داشت: اجرای این طرح و خدمات رسانی مطلوب به روستائیان، سبب کند شدن آهنگ مهاجرت از روستاها به شهرها و رونق و پیشرفت مناطق روستایی شده است.

او، سهم روستائیان را در تولید محصولات کشاورزی و دامی و اقتصاد کشور قابل توجه دانست و ادامه داد: حل مشکلات و نیازهای روستاها و رسیدگی بیشتر به مناطق روستایی باید در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبيل، از کسب رتبه برتر كشوري این استان در سال 92 در حوزه مسكن شهري، اجراي طرح هادي و اشتغالزايي خبر داد و گفت: درصدد هستیم تا اين رويه را در استان اردبيل حفظ كرده و با مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی و ایجاد رفاه بیشتر روستاییان شرایط لازم برای زندگی آسوده در محیط روستاها را فراهم نماییم.

احمد حاج علیزاده، اضافه کرد: تاکنون 50 درصد مساکن روستایی در استان اردبیل مقاوم‌سازی شده و بانک‌ها آمادگی دارند تا پرداخت تسهیلات را به شکل منسجم ادامه دهند.

وی افزود : تا کنون بیش از 100هزار سند روستایی در استان صادر و به مالکان سند تحویل گردیده است