- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

شرکت چینی سد عمارت گرمی را تکمیل می کند

n00000825-t

به گزارش خبرنگار مغانه به نقل از استانداری اردبیل ، مجید خدابخش استاندار اردبیل روز دوشنبه در جلسه ای با مدیران شرکت هلدینگ بنیاد مستضعفان و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاران ایران و چین در تهران در این زمینه رایزنی کردند.

در این نشست تخصصی استاندار اردبیل با اشاره به عزم جدی برای تکمیل سریع پروژه های زیربنایی استان بیان کرد: با توجه به محوریت کشاورزی در توسعه استان ، پروژه های مربوط به زیرساخت های این بخش از اهمیتی حیاتی برای آینده استان برخوردار هستند.

خدابخش گفت: شرکت سهامی آب منطقه ای اردبیل به زودی به نمایندگی از وزارت نیرو مقدمات و اسناد منابع مالی سد عمارت را برای استفاده از فاینانس فراهم می کند تا بر اساس آن مذاکرات نهایی از طریق وزیر نیرو و شورای اقتصاد انجام بگیرد.

این پروژه هم اکنون حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با سرمایه گذاری خارجی انتظار می رود گشایش محسوسی در تکمیل آن ایجاد شود.

سد عمارت بزرگ ترین سد خاکی در حال ساخت شمال غرب ایران می باشد.

این سد در بخش انگوت شهرستان گرمی در ۱۵۰ کیلومتری شهرستان اردبیل واقع شده است.

سد عمارت با حجم مفید مخزن ۲۳۰ میلیون مترمکعب بزرگ ترین پروژه آبی خاکی شمال غرب ایران و بزرگ ترین سد مخزنی استان اردبیل است و با بهر ه برداری از آن امکان آبیاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان گرمی و جلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می شود.