امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 10th, 2018 2:05 | کد خبر : 23090 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

شرکت پارس رکوردار تولید شیر در شمالغرب کشور/ عرضه سهام در بورس، نقطه عطف رونق پارس است/ پیش بینی درآمد ۱۰۵میلیارد تومانی شرکت در سال جاری

مدیر عامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس گفت: در زمان حاضر این بنگاه اقتصادی با تولید میانگین ۳۸تن شیر در روز، از نظر وزنی و حجم تولید، رکوردار استحصال شیر در منطقه شمالغرب کشور است.

به گزارش مغانه آنلاین، ارسلان کاظم پور در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های گروهی در پارس آباد افزود: به واسطه تلاش مضاعف و شبانه روزی همکاران، مجتمع دامپروری شرکت جزو گاوداری های سود ده در سطح کشور است و میزان تولید شیر در مجتمع دامپروری این بنگاه اقتصادی نسبت به پارسال شش درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون به ازای هر راس گاو دوشا حدود ۳۸کیلوگرم شیر در شرکت پارس تولید می شود، ادامه داد: تلاش ما این است تا با افزایش تعداد گاوهای دوشا و شیرده و نیز نظارت بیشتر، تولید روزانه شیرخام را به مرز ۴۵تن در روز برسانیم که در این صورت، قسمت عمده ای از هزینه های جاری و جانبی را پوشش خواهیم داد.

وی با انتقاد از نبود و یا کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به بخش کشاورزی در منطقه اظهار کرد: این معضل سبب شده تا شیر تولیدی شرکت به صورت خام و برای فراوری به خارج از شهرستان و استان حمل شود.

وی توسعه گاوداری را از طرح ها و برنامه های مهم پارس عنوان و بیان کرد: فاز نخست توسعه برای دو هزار راس مصوب و برای اخذ تسهیلات به بانک کشاورزی ابلاغ شده که به لحاظ افزایش قیمت مصالح ساختمانی فعلاً مسکوت مانده است. البته به محض تثبیت قیمت ها، در میزان وام بانکی بازنگری و پس از ارزیابی مجدد، عملیات اجرایی این طرح را شروع خواهیم کرد.

کاظم پور، از اجرای طرح پرورش ماهیان گرم آبی در این شرکت اقتصادی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار با پرورش ۱۰هزار قطعه ماهی گرمی آّبی شامل ۴نوع ماهی کپور، آمور، فیتوفاگ و کله گنده ،این طرح به صورت آزمایشی در دواستخر ذخیره آب اجرا شده که بسیار رضایت بخش است.

او با اعلام اینکه در زمان اجرای طرح مطالعه شرکت، مهندسین مشاور، برای پرورش ماهی گرم آبی در سطح ۸۰۰هکتار مطالعات لازم را انجام داده اند، اضافه کرد: بر این اساس فاز اول این پروژه در سطح ۲۳۰هکتار سال آینده اجرایی خواهد شد.

**پذیرش و عرضه سهام در بورس، نقطه عطف رونق شرکت پارس

مدیر عامل کشت و صنعت پارس گفت: پذیرش و عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار تحت نام “زپارس” موفقیت، افتخار و نقطه عطف رونق و شکوفایی پارس است که با تلاش همکاران و عنایت خداوند متعال به آن دست یافته ایم.

کاظم پور افزود: این واقعاً توفیق بسیار بزرگی است که یک شرکت زراعی در کشور بتواند در بورس پذیرش و قیمت سهام آن تقریباً سه برابر قیمت پایه عرضه شود از این رو جا دارد این موفقیت را به همکاران و مردم شریف منطقه تبریک عرض نمایم.

وی با بیان اینکه قیمت پایه سهام پارس از ۳۲۰تومان به ۹۷۴تومان رسیده بود که متاسفانه بنا به دلایل و مشکلات اقتصادی که طور موقت بر تمامی شرکت ها و فعالیت های اقتصادی در سطح کشور تاثیر گذاشته قیمت سهام کمی افت کرده است.

وی گفت: پیش بینی ما این است تا پایان سال مالی شرکت سودی که حاصل شده در صورت عرضه در بورس اوراق بهادر، قیمت هر سهم به بیش از یک هزار تومان افزایش پیدا کند.

وی افزود: پذیرش در بورس مستلزم برخورداری از شفافیت ۱۰۰درصدی در بحث مالی و عملکرد است. ما مکلف هستیم ماهانه میزان فروش و هزینه و درآمد شرکت را به بورس گزارش دهیم احیاناً هرکدام از این ها خارج از استاندارد و قالب تعریف شده باشد به ما تذکر می دهند.

**درآمد ۱۰۵میلیارد تومانی شرکت پارس در سال جاری

کاظم پور با اشاره به افزایش چشمگیر میزان گردش مالی و درآمد ناخالص شرکت پارس در سال ۹۷، پیش بینی کرد درآمد ناخالص پارس در سال جاری به ۱۰۵میلیارد تومان و سود آن به ۲۳میلیارد تومان برسد.

وی گردش مالی شرکت را در سال ۹۵حدود ۵۴میلیارد تومان و در سال ۹۶حدود ۶۸میلیارد تومان عنوان و خاطر نشان کرد: سود خالص شرکت در این سال ها نیز به ترتیب۱۲و۱۶میلیارد تومان بوده است.

او روند رو به افزایش درآمد را مرهون و مدیون زحمات و خدمات صادقانه و همت مضاعف همه کارگران و کارکنان شرکت دانست و افزود: عملکرد و ارقام مالی نشانگر این است که خوشبختانه هم نسبت به برنامه بودجه و برنامه ریزی سالانه و هم نسبت به برنامه ریزی استراتژی جلو هستیم.

**ضرورت تکریم و حفظ جایگاه والای پرسنل شرکت

مدیر عامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس تاکید کرد که تکریم و تعظیم نیروی انسانی و حفظ شان وشـان و جایگاه رفیع پرسنل به عنوان سرمایه اصلی مجموعه، جزو اولویت های اصلی این شرکت است.

کاظم پور، با اشاره به نقش بی بدیل نیروی انسانی در بالندگی، رونق شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و تولیدی، افزود : ما از ابتدای شروع به کار در این مجموعه عظیم، این هدف را دنبال کرده ایم که نیروی انسانی را محور قرار دهیم که متاسفانه در گذشته،نگاه پیمانکار محور حاکم بود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر انگیزه مطلوبی در بین پرسنل ایجاد شده، بیان کرد: سالها بود که پرسنل پیمانی شرکت اضافه کار و جمعه کاری داده نمی شد. رفع این معضل خواست خواست عزیزان بود که خوشبختانه ما  با مدیریت پرداختی ها، به این مطالبه جامه عمل پوشانده ایم.

او از پرداخت پاداش تولید و نیز اضافه کار به پرسنل پیمانی برای اولین بار در طول تاریخ شرکت پارس خبر داد و تصریح کرد: در گذشته بین پرسنل قراردادی و پیمانی مرزبندی شده بود ما این مرزها را برداشته ایم چرا که معتقدیم هر فردی تحت عنوان نیروی کار از درب شرکت پارس وارد می شود به عنوان همکار باید با دیده ی احترام به آن نگریسته شود.

وی همچنین از توزیع سبد کالا برای شب یلدا در بین کارکنان و کارگران شرکت خبر داد و اضافه کرد: تا جایی که از دستمان بر می آید و قانون اجازه می دهد سعی می کنیم در مناسبت های مختلف مزایایی برای عزیزان در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه مزایای ارفاقی و دریافتی ها نسبت به شرکت های مشابه دیگر اصلاح شده ادامه داد: در واحدهای تولیدی افزون بر ۴۰۰هزار تومان حقوق همکاران را افزایش داده ایم و به منظور شفاف سازی، مثل پرسنل رسمی برای سایر نیروها فیش حقوق صادر می کنیم.

کاظم پور همچنین از پرداخت پنج میلیون تومان تسهیلات به پرسنل شرکت خبر داد و گفت: این تسهیلات با بهره چهار درصد و به منظور جبران بخشی از نیازهای ضروری و مالی اعطا شده است.

به گزارش مغانه آنلاین، شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس بعد از کشت و صنعت مغان دومین بنگاه بزرگ اقتصادی محسوب می شود که در اواخر سال۶۶با هدف احداث زیرساخت برای بهره برداری از اراضی بالا دست کانال اصلی در سطح ۱۸هزار و۶۴هکتار تاسیس شده است.

اخبار مرتبط

نظرات