- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

شرکت های مغان و پارس باید بخشی از مطالبات مردم منطقه را برآورده کند

شکور پورحسین روز چهارشنبه در آئین افتتاح طرح های دهه فجر پارس آباد افزود:وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در حال پاسخ دادن به سوالات نمایندگان مجلس همچنین سوال ما پیرامون شرکت مغان است.

وی ادامه داد: اگر از شرکت کشت و صنعت مغان انتقاد می کنیم این انتقاد نه از طرف بنده بلکه از طرف جوانان و مردم منطقه است.

او با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های بی نظیر شهرستان های پارس آباد و بیله سوار گفت: با وجود این توانمندی ها و پتانسیل ها، جای سرمایه گذاری در این مناطق خالی است.

پورحسین، اضافه کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی از مطالبات و خواسته های اساسی مردم منطقه است و در این راستا بین نمایندگان استان وحدت و همدلی وجود دارد.

وی ادامه داد: دو سند مهم بالادستی از جمله سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، نمایندگان ملت و دولت را مکلف می کند که برای ایجاد و توسعه مناطق آزاد تجاری همت و تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه برای تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان اردبیل خوشبین هستم، افزود: ایجاد منطقه آزاد باعث رشد و توسعه پایدار و همه جانبه منطقه مغان خواهد شد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تدوین نظام بهره برداری اراضی پایاب سد خداآفرین گفت: با بهره برداری کامل از شبکه پایاب سد خدا آفرین ۲۶هزار فرصت شغلی در منطقه ایجاد خواهد شد که در این صورت مشکل اشتغال ۲۰هزار نفر جویای کار در شهرستان های پارس آباد و بیله وسوار رفع خواهد شد.

وی از اشتغال به عنوان مهم ترین معضل کشور نام برد و ادامه داد: اگر دولت بتواند با کار کارشناسی، نظام بهره برداری پایاب خدا آفرین را تدوین و اجرایی کند، بیکاری در منطقه مغان ریشه کن شده و بار سنیگنی از دوش خانواده ها و مسوولان برداشته می شود.

او با اشاره به وضعیت نامناسب جاده مواصلاتی پارس آباد – اردبیل، خواستار توسعه این محور و ایمن سازی نقاط حادثه خیز شد.

در این آئین که با حضور استاندار اردبیل، فرماندار پارس آباد و جمعی از مسوولان محلی و قشرهای مختلف مردم و در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی پارس آباد برگزار شد، ۱۰۷طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی با یک هزار و ۴۴۰میلیارد ریال سرمایه گذاری به طور همزمان به بهره برداری رسید.