امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 18th, 2015 6:19 | کد خبر : 9981 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

شرکت بهره برداری مغان با برنامه ریزی دقیق بحران کمبود آب را مهار کرد

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان گفت: این شرکت در سال زراعی ۹۳-۹۲ با تشکیل کمیته شورای بحران در این شرکت، برنامه ریزی دقیق نسبت به کنترل بحران کمبود آب و تامین به موقع آب مورد نیاز مشترکین اقدام کرد.

عظیم نوری در گفت و گو با خبرنگار مغانه، با اشاره به بحران ناشی از کمبود آب و نزولات جوی، در تابستان امسال افزود: درست است که در ماه های مرداد و شهریور سال ۹۳کمبودهایی در منابع آب و جیره بندی در کانال های آبیاری اتفاق افتاد ولی باید موضوع را از منظر دیگری بحث کنیم .

وی ادامه داد: در سال ۹۳-۹۲بالغ بر یک میلیارد متر مکعب آب وارد شبکه آبیاری مغان شده و علی القاعده برابر با نیاز آبی محصولات زراعی کشت شده در این شبکه می باشد ولی آنچه باعث بروز کمبود جزئی در ماه های آخر گردید ناشی از افزایش دمای هوا و کمبود نزولات جوی بود.

وی اضافه کرد: در فصل بهار امسال نسبت به سال زراعی قبل بارندگی نداشتیم و از سوی دیگر سطح کشت محصولات پرمصرف افزایش یافته بود ولی به هر حال ما پیش بینی افت و کاهش در ماه های آخر سال زراعی را کرده بودیم.

نوری بیان کرد: به منظور اداره شرایط بحران، با تشکیل کمیته شورای بحران در این شرکت و انجام برنامه ریزی دقیق نسبت به کنترل شرایط بحران و تامین به موقع آب مورد نیاز مشترکین اقدام کردیم.

او گفت: این شرایط بحران تجارب ارزنده و آموزه های فراوانی برای مجموعه شرکت بهره برداری و مشترکین به همراه داشت که امیدواریم از آن در جهت پیشرفت و انجام هرچه بهتر وظایف محوله بهره مند شویم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان گفت: هم اکنون حدود ۸۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی پارس آباد و بیله سوار تحت پوشش این شرکت قرار دارد.

نوری خاطرنشان کرد: این میزان با احتساب ۱۸ هزار هکتار کشت ثانویه، به ۱۰۰ هزار هکتار در یک سال زراعی می رسد.

وی، بیان کرد: شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان، دومین شرکت بزرگ بهره برداری از شبکه های آبیاری کشور محسوب می شود.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت و توانمندی های این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دارای امکانات پیشرفته و مدرن و ماشین آلات سنگین است و علاوه بر این از نیروهای مجرب، متخصص، کارکشته و آشنا به علم آبیاری و زهکشی بهره می گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات