- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

شبکه پایاب سدخداآفرین سبب رفع مشکل بیکاری در منطقه مغان می شود

به گزارش مغانه، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری پارس آباد افزود: همچنین با بهره برداری از این طرح عظیم و اجرای طرح های نوین آبیاری، حدود ۶۲هزار هکتار از اراضی دیم و مرتعی شهرستان های دشت مغان تبدیل به آبی می شود.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به درخواست دولت یازدهم اجازه دادند که ۸ میلیارد دلار در مدت چهار سال از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرا و تکمیل سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی و فرعی در سطح حدود ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی استان های مرزی هزینه کند.

وی اضافه کرد‌: بر اساس این اجازه از محل صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی به استان اردبیل تخصیص یافته است.

به گفته وی حدود ۷۰ درصد از این یک میلیارد دلار برای تکمیل پروژه عظیم شبکه پایاب سد خدا آفرین اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بی نظیر و منحصر به فرد پارس آباد مغان گفت: این شهرستان مرزی با توجه و عنایت ویژه مقام عظمای ولایت و دولت یازدهم در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز گفت: پروژه عظیم پایاب سد بزرگ خداآفرین تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مدت ۴ سال آینده اراضی دیم را به صورت آبی پوشش خواهد داد.

عدیل سروی افزود:این طرح ملی تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مدت ۴ سال آینده اراضی دیم را به صورت آبی پوشش خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تامین آب حدود ۶۲هزار هکتار از اراضی مغان، ایجاد صنایع تبدیلی، توسعه کشاورزی و دامداری و ایجاد اشتغال مستقیم کشاورزی را از اهداف این پروژه برشمرد.

سروی بیان کرد: با اجرای پروژه‌های آبیاری پایاب شبکه خداآفرین وسایر سدها، تحول خوبی برای کشاورزی استان مهیا شده و میزان تولید محصولات کشاورزی استان به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارس آباد نیز گفت: در دو سال اخیر، در سایه توجه و تلاش دولت تدبیر و امید برنامه ها و طرح های مهمی در این شهرستان اجرا شده است.

وی اتمام طرح توسعه فرودگاه ، تکمیل و تجهیز بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی ،اتمام پایاب خداآفرین و دشت فتحعلی و همچنین محقق شدن منطقه آزاد تجاری، بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهری و چهار بانده کردن جاده پارس آباد را عمده خواسته و مطالبات مردم این منطقه ذکر کرد و افزود: با تحقق و برآورده شدن این طرح ها، شاهد تحول اساسی در این شهرستان مرزی خواهیم بود.

در ادامه جلسه مسائل و مشکلات توسط معاون عمرانی استاندار اردبیل مطرح و مدیران کل نسبت به حل مشکلات راهکارهایی ارائه کردند.

در این جلسه همچنین استاندار اردبیل از زحمات و تلاشهای اعضای شورای تامین و هیات های اجرایی و نظارت و بازرسی انتخابات در برگزاری انتخابات سالم و با شکوه با اهدای لوح قدردانی کرد.

DSC06617_32364 DSC06600_32363 DSC06580_32361 DSC06574_32365 DSC06573_32366 DSC06553_32360 DSC06564_32367