امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 24th, 2014 2:11 | کد خبر : 3801 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قران و معارف اسلامی استان اردبیل آغاز شد

سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قران و معارف اسلامی استان اردبیل روز پنجشنبه در پارس آباد مغان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، علی حبیب پور مدیر آموزش و پرورش پارس آباد و رئیس ستاد برگزاری مسابقات در این آیین گفت: برگزاری مسابقات قرآن و معارف اسلامی تاثیر زیادی در ارتقای سطح علمی و مذهبی دانش آموزان دارد.

وی افزود: این مسابقات با هدف شناخت و پرورش دانش آموزان قاری و حافظ، تقویت و گسترش و تعمیق انس با قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت (ع)، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، ارتقای سطح علمی و عملی دانش آموزان قاری، ایجاد بستر مناسب برای رشد آنان، بهره مندی بهتر از ظرفیت های موجود قرانی و جذب حداکثری مشارکت اساتید قرآنی برگزار می شود.

وی، هدایت استعدادهای بالقوه و نیز تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی و شکوفایی استعدادهای دانش اموزان و معرفی آنان به مجامع قرانی را اهداف دیگر این مسابقات عنوان کرد

وی، افزود: با رای هیات داوران ، برترین ها و برگزیدگان این رقابت ها، به مرحله کشوری که در مرداد ماه امسال در شهرهای ارومیه و مشهد برگزار می شود، راه می یابند.

حبیب پور ادامه داد: در این رویداد مهم فرهنگی و قرآنی ، یک هزار و 450 نفر دانش آموز پسر و دختر از مناطق و نواحی 19گانه آموزش و پرورش استان اردبیل به رقابت می پردازند.

او در ادامه از پشتیبانی ها و حمایت های جدی امام جمعه ، فرماندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مساعدت ها و همکاری های دانشگاه ازاد اسلامی پارس آباد و مدیران برخی دستگاه های اجرایی منطقه در برگزاری این مسابقات قدردانی کرد و گفت: با همکاری برخی دستگاها و نهادها، بسته های فرهنگی در بین شرکت کنندگان و مدعوین توزیع خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات