- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

سیزدهمین آزمون قرآن کریم در پارس آباد مغان برگزار می شود

یوسف روزگاری امروز سه شنبه در گفت و گو با مغانه افزود: این آزمون راس ساعت هشت صبح روز جمعه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری در محل دارالقرآن المهدی (عج) واقع در میدان سپاه اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: به کسانی که موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون گردند مدرک معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد.

وی افزود:برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت که به عنوان یکی از ابزارهای ارزیابی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شناسایی و کشف استعداد ها و نخبگان و ایجاد فضای مناسب جهت پرورش و رشد آنان در سطح ملی مورد توجه قرار گرفته است هر سال دوبار و در ماه های اردیبهشت و مهر توسط دفتر آموزش و توسعه مشارکت ها و در چهار موضوع ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه و در۱۷ رشته برگزار می گردد.

روزگاری ادامه داد: با تدبیر دفتر آموزش و توسعه مشارکت ها معاونت قرآن و عترت ، جهت سهولت و برگزاری مطلوب آزمون حفظ قرآن کریم با هدف ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نسل نوجوان برای اهتمام بیشتر به حفظ قرآن کریم برای داوطلبین زیر ۱۲ سال این آزمون به صورت شفاهی بر گزار میگردد.