امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 13th, 2014 7:08 | کد خبر : 7206 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سيستم مكانيزه سيلو در كشت و صنعت و دامپروري مغان راه اندازی شد

با حضور استاندار اردبیل، برای نخستین بار در استان اردبیل سیستم مکانیزه سیلو در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افتتاح و راه اندازی شد.

298

به گزارش روز دوشنبه مغانه، رئیس هیات مدیره و عامل  شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، در آیین افتتاح این طرح گفت: برای خرید دستگاه مكانيزه سيلو (سیلاژ بگر) بالغ بر 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت کشت و صنعت مغان سرمایه گذاری شده است.

‘اروجعلی محمدی’ با بیان اینکه با راه اندازی این دستگاه، توليد ذرت علوفه اي بطور محسوسي در منطقه افزايش خواهد يافت، افزود: این دستگاه هر ساعت می تواند 40 تن علوفه و بطور متوسط روزانه با 10 ساعت کارکرد حدود 400 تن ذرت علوفه ای بسته بندی نمايد.

وی با بیان اینکه در گذشته میزان تولید ذرت علوفه ای مغان نزدیک 300 هزار تن بوده است افزود: در سایه دولت تدبیر و امید و همچنین مسئولان استانی و شهرستانی با خرید این دستگاه نزدیک 700 الی 800 هزار تن به ذرت علوفه ای در این منطقه افزوده شده و این امر باعث می شود که استان اردبیل در زمینه بسته بندی و تولید ذرت علوفه ای بیش از 70 درصد توسعه یابد.

محمدی خاطرنشان كرد:  از دستگاه هاي مكانيزه سيلو علاوه بر  كشت وصنعت مغان،   روستاییان منطقه و حتی کشاورزانی که در دامنه کوه سبلان مشغول کشاورزی هستند هم می توانند استفاده می کنند.

مدیرعامل کشت و صنعت مغان افزود: با افزايش تعداد این دستگاه ها در منطقه مغان، می توانیم ذرت های علوفه ای را بسته بندی کرده و به دامپروری های کل کشور ارسال کنیم  ضمن اينکه  علوفه های بسته بندی شده تا یک‌ سال می توانند بدون فاسد شدن همان خاصیت شرایط اولیه را حفظ کنند.

به گزارش مغانه، در آیین افتتاح این طرح، علاوه بر استاندار اردبیل و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان، معاون امور عمرانی استاندار، رییس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار پارس آباد و تعدادی از مدیران وکارکنان بخش های مختلف شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان حضور داشتند.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد که یکی از مجموعه‌های عظیم اقتصادی، تولیدی و کشاورزی کشور و منطقه شمال‌غرب است با داشتن بیش از دو هزار و ۶۰۰ هکتار باغ میوه و اراضی وسیع کشاورزی و تنوع تولید محصولات مختلف و داشتن مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه قند، لبنیات یکی از بنگاه‌های اقتصادی عظیم در کشور محسوب می شود.

 

 

نظرات