امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 25th, 2013 5:43 | کد خبر : 1878 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سومین یادواره شهدای پارس آباد مغان برگزار شد

سومین یادواره شهدای شهرستان مرزی پارس آباد با محوریت سردار شهید “رحیم واحدی” برگزار شد. به گزارش روز دوشنبه مغانه، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این مراسم پرشور که در مصلای پارس آباد برگزار شد، گفت: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی و نثار خون خود نگذاشتند حتی […]

1345030232

سومین یادواره شهدای شهرستان مرزی پارس آباد با محوریت سردار شهید “رحیم واحدی” برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه مغانه، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این مراسم پرشور که در مصلای پارس آباد برگزار شد، گفت: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی و نثار خون خود نگذاشتند حتی یک وجب از خاک پاک ایران اسلامی به چنگ نیروهای رژیم بعث عراق بیفتد.

سردار جلیل بابازاده با بیان اینکه شهدا نماد ظلم ستیزی و دفاع از حق و عدالت هستند، عنوان کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم و آرامش و حضور جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف جهانی و دستیابی کشور به موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها حاصل فداکاری‌های شهداست.

وی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایثارگری‌های آنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی، اضافه کرد: سلاح عبور از تهدیدات دشمن اطاعت از رهبری است چرا که ولایت‌مداری رزمندگان ما در جبهه‌های جنگ پیروزی حق بر باطل را رقم زد.

بابازاده روحیه ایثار، شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری ملت ایران را عنصر اصلی پیروزی‌های دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در طول هشت سال جنگ تحمیلی، ملت ایران با کمترین تجهیزات نظامی و نیروی رزمی توانستند در مقابل تجهیزات عظیم دشمن بایستند چون روحیه شهادت‌طلبی و از جان‌گذشتگی در رزمندگان موج می‌زد.

اين يادگار دوران دفاع مقدس، از مردم پارس آباد به عنوان مردمانی ولايتمدار و شهيد پرور یاد كرد و گفت: اين شهرستان در زمان جنگ تحميلي عراق عليه ايران با اينكه 1200 كيلومتر با جنوب كشورمان (اهواز) فاصله داشت اما فرزندان اين شهرستان بدون هيچ مزد و تمنايي و صادقانه از نقطه صفر مرزي، اين مسير سخت و طولاني را طي نمودند و با دادن جان و مال و خون خود، به دفاع از ایران اسلامی پرداختند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل ادامه داد: مردم پارس آباد مغان با تقدیم 255 شهيد به اين نظام، به نوعي دينش را به ايران اسلامي ادا کرده و امروز وظيفه ماست تا با تأسي از اين شهدا و امثال شهيد واحدي ادامه دهنده راه اين عزيزان باشيم.

سردار بابازاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته بسیج، صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج و ارتش بیست میلیونی را نشانه تدبیر و دور اندیشی رهبر کبیر انقلاب دانست وگفت: بسیج میراث ارزشمند حضرت امام ( ره) وسرمایه گرانبهای انقلاب است.

وي تواضع و فروتنی را یکی از ویژگی‌های بسیجیان اعلام کرده و گفت: بسیج همیشه دنبال استقلال و آزادی ملت بزرگ ایران بوده و امروز در سایه فعالیت‌های بسیج، ایران اسلامی در وضعیت مطلوبی قرار داشته و از جایگاه والایی در جهان برخوردار است.

فرماندار پارس آباد نيز گفت: تقدیم 255 نفر شهید گلگون‌کفن،947 نفرجانباز و 73 نفر آزاده سرافراز در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب توسط مردم این شهرستان مرزی سندی محکم بر ولایت‌مداری و عشق قلبی آنان به وطن است.

ولي كريمي افزود: رزمندگان اين مرزو بوم با ایمان به خدا و توسل به ائمه اطهار و لبیک گفتن به امام و مقتدای خویش در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند و با اهدای خون پاک خود در راه اسلام و قرآن اجازه ندادند دشمنان به اهداف شوم خود نایل شوند.

 

اخبار مرتبط

نظرات