- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

سه مرکز خرید توافقی پنبه در مغان ایجاد شد

مغانه آنلاین- یکشنبه ۰۸-۰۸-۱۴۰۱

نادر تقی‌زاده افزود: مکان‌یابی و تجهیز مراکز خرید پنبه کشاوزران مناطق شمالی استان توسط تعاونی روستایی انجام شده و برای هریک از شهرستانهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز یک مرکز خرید مجزا در نظر گرفته شده است.
وی قیمت توافقی خرید هر کیلوگرم پنبه را ۲۷۵ هزار ریال با مبنای ۲۰ درصد افت برای محصول تحویلی اعلام کرد و گفت: اگر کیفیت پنبه خریداری شده بالاتر و کمتر از ۲۰ درصد باشد به تناسب آن قیمت پنبه تحویلی قابل افزایش و کاهش خواهد بود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: سیاست توسعه کشت پنبه در استان اردبیل با جدیت دنبال می‌شود و سعی و اهتمام متولیان امر بر این است تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی، برنامه‌های آموزشی رادیو و تلویزیونی و اجرای مناسب الگوی کشت با محوریت محصولات استراتژیک، هر ساله سطح کشت این محصول صنعتی ارزشمند و راهبردی در استان افزایش یابد.
وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی جهت رفع مشکلات موجود در خرید پنبه و سایر محصولات اساسی و راهبردی، اعتبارات و مشوق‌های موجود در بسته حمایتی کشت پنبه و سایر محصولات قبل از کاشت تامین و ابلاغ شود.
تقی‌زاده سطح زیر کشت محصول پنبه در منطقه مغان در سالجاری را ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که از این اراضی بالغ بر ۷۰ هزار تن وش پنبه استحصال شود.
وی افزود: هم‌اکنون تعداد ۹ کارخانه پنبه پاک کنی در شهرستان‌های شمالی استان فعال بوده و در حال خرید محصول برداشت شده منطقه مغان در شهرستانهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز هستند.