- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

سلیمان‌زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل شد

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از فارس، در مراسمی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با حضور مشاور وزیر نیرو، مسؤولان استانی مدیران حوزه آب برگزار شد، داود نجفیان پس از ۵ سال و ۸ ماه مدیریت در سمت مدیرعاملی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل سکان اداره این مجموعه را به اصغر سلیمان‌زاده سپرد.

مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در این مراسم با اشاره به اینکه مدیریت در حوزه آب منطقه‌ای اردبیل سهل و ممتنع است بیان کرد: آنچه که امروز در حوزه مدیریت آب اردبیل شاهد هستیم حاصل تلاش همه کارشناسان، کارمندان و کارکنان این شرکت است که توانستیم وضعیت نسبتا مورد قبولی را شاهد باشیم.

داود نجفیان با تشکر از اعتماد مدیران وزارتی نسبت به خویش در پنج سال گذشته بیان کرد: هدف ما اعتلای شرکت در تمام سطوح بود و به جرائت می‌توانم بگویم هر چند با کم و کاستی‌های بزرگی مبارزه کردیم اما توانستیم رده قابل قبولی را به دست بیاوریم.

وی یادآور شد: شرکت در بخش‌های مختلف از جمله طرح‌های مطالعاتی و اجرای طرح‌های منابع آب علیرغم فراز و نشیب زیاد وارد عمل شد و طرح‌های مطالعاتی و اجرایی با مهندسی ارزشی به اجرا رفت.

مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نگاه جامع و مدیریت منطقه را یادآور شد و گفت: در منطقه مغان به خاطر شرایط خاص اقلیمی طرح‌های بزرگ به ثمر رسید که حداکثر استفاده از ظرفیت بالقوه و بالفعل این منطقه را کردیم.

نجفیان یادآور شد: علیرغم محدودیت منابع ملی در سد بزرگ خداآفرین که بزگرتین طرح کشوری است طی سال‌های ۹۱ و ۹۲ توانستیم کارگاه‌ها را حفظ کرده و با وجود بدهی‌های سنگین ۱۷۶ میلیون یورو از محل بانک توسعه اسلامی مجوز دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: با تامین اعتباری که انجام شد ۳۰ کیلومتر از کانال سد خداآفرین تمام شده و ۱۲٫۵ هکتار آن امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای اردبیل کانال اصلی شبکه خدا‌آفرین را شاهرگ اصلی آن اعلام کرد و یادآور شد: هم‌اکنون این شبکه فعال است و اوایل سال ۹۷ پروژه به صورت کامل به اجرا خواهد امد

نجفیان بیان کرد: طرح توسعه این منطقه با ارزش‌یابی مهندسی اجرایی می‌شود که توانستیم با تامین ۳۴۰ مگاوات برق نیازهای صنایع تبدیلی کارخانجات را تامین کنیم و از این میان استفاده مثبتی انجام گرفته است.

وی همچنین اجرای سد عمارت را یادآور شد و گفت: این سد از سال‌های گذشته روند اجرایی بسیار کندی داشت اما اواخر سال ۹۲ با قرار گرفتن در ردیف مرزی با ۲ میلیارد تومان اعتبار رشد ۵۲ درصدی را شاهد است که در سال آینده با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان آبگیری آن آغاز می‌شود که با فراهم شدن شرایط لازم برای تامین آب شرب و توسعه کشاورزی منطقه مفید خواهد بود.

مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: سد تازه‌کند از محل صندوق توسعه ملی به ۴۴درصد پیشرفت رسیده است که با هدف تامین آب شرب شهرستان افتتاح می‌شود.

نجفیان به مشکل توزیع اقتصادی بالهارود نیز اشاره کرد و گفت: سد سینه‌سر تخصیص آب گرفته و با قرار گرفتن در شرف تصویب و پیش‌بینی اعتبار این پروژه نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای سد گیوی و سد بفراجرد را نیز از پروژه‌های مهم و حیاتی در جنوب استان اعلام کرد و گفت: سد گیوی با ۱۰ میلیون مترمکعب آب و تامین اعتبار خرید مخزن اجرا شد که امسال با افتتاح رسمی ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کوثر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به مطالعات جامع طرح آب شرب اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: برنامه‌های لازم برای آغاز این مطالعات اجرایی شده و تمام طرح‌های آبرسانی اردبیل با کیفیت بالا در حال انجام است.

نجفیان با اشاره به اینکه در تمام این طرح‌ها خروجی‌های مناسبی را شاهد بودیم، افزود: حوزه بهره‌وری و بهره‌برداری یکی از نقاط قوت آب اردبیل است که مقرر شد با اعتبار راندمان بهره‌برداری و استفاده بهینه از منابع آب شیوه‌های آبیاری میکرو انجام شده و پیگیری شود.

وی به خشکسالی‌های اخیر انجام شده به ویژه از سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: با مدیریت و تلاشی که انجام شد سبب شد تا از ۴۵۰ میلیون تومان خسارت جلوگیری شود.

مدیرعامل سابق شرکت آب منطقه‌ای اردبیل حفاظت منابع آب و طرح ایجاد تعادل‌بخشی در امور آب را اولویت مدیریت منابع آب اعلام کرد و گفت: جلوگیری از افت و صیانت از منابع آبی پارک در دستور کار قرار گرفت که در حفاظت و صیانت از آن از پیشرفت خوبی برخوردار بودیم که امیدوارم با کمک سایر دستگاه‌ها بعد از این بتوانیم مشکلی در حفاظت از منابع آب دشت اردبیل نداشته باشیم.

نجفیان به موفقیت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اشاره کرد و گفت: ما از سال ۹۱ تاکنون رتبه‌های برتر و ممتاز ارزیابی را در کشور به خود اختصاص دادیم و مطمئن هستم که پرچمدار بعدی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به خوبی خواهد توانست این طرح‌ها را به سرانجام برساند.