- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

سرقت خبری، اقدامی غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد گفت: کپی برداری، نقل و انتشار اخبار دیگران بدون اشاره به منبع و سرقت خبری، اقدامی غیر حرفه ای و غیر اخلاقی است.

یوسف روزگاری در نشست با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی در پارس آباد افزود: سرقت رسانه ای و کپی برداری بدون ذکر منبع آن، علاوه بر کار غیر حرفه ای و غیر اخلاقی، اقدامی غیرقانونی و خلاف شرع است.

وی، با بیان اینکه نقد منصفانه و خیرخواهانه موجب پیشرفت و تعالی جامعه می شود، اظهار کرد: بیان مشکلات و کاستی ها، نقدها و انتقادات سازنده و بدون اغراض سیاسی و شخصی، سبب رشد همه جانبه جامعه و پیشرفت و بالندگی کشور می شود.

وی، مطبوعات و رسانه ها را در ایجاد نشاط، امید و شادابی در جامعه بسیار تاثیرگذار دانست و ادامه داد: مسوولان و دستگاه های اجرایی باید با تعامل و ارتباط موثر با خبرنگاران رسانه های گروهی، افکار عمومی را از روند اجرایی طرح ها و پروژه ها و اقدام ها و فعالیت های خود آگاه سازند.

روزگاری با اعلام اینکه، ما آماده شنیدن و استفاده از نظرها، دیدگاه ها و پیشنهادها و انتقادهای سازنده فعالان عرصه فرهنگ، هنر و خبر منطقه هستیم، اضافه کرد: این اداره برنامه های مهمی را برای اعتلای فرهنگ و هنر اصیل و بومی منطقه تدارک دیده که از سال آینده اجرایی خواهد کرد.

او، بر ضرورت حمایت از هنرمندان و انجمن های فرهنگی و هنری و خبرنگاران منطقه تاکید و بیان کرد: من روشنفکر هستم و تنگ نظرانه به برنامه های فرهنگی نگاه نمی کنم.

دادستان پارس آباد نیز گفت: مطبوعات و خبرنگاران به عنوان چشم بینا و گوش شنوای مردم، نقش مهمی در جهت افزایش آگاهی های آحاد جامعه دارند.

رحیم گلزاده، با بیان اینکه احساس امنیت و آرامش در بین مردم از خود آرامش و امنیت بااهمیت است، افزود: مطبوعات و خبرگزاری ها در ایجاد این احساس در جامعه بسیار تاثیر گذارند.

وی، خبرنگاران و رسانه ها را از انتشار مطالب و گزارش های توهین آمیز و خلاف واقع برحذر داشت و ادامه داد: طبق قانون، رسانه ها و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آنکه مخل به‌ مبانی‌ اسلام‌ یا حقوق عمومی‌ باشند.

او، با بیان اینکه 40درصد پرونده های ورودی به دادسراهای این شهرستان را جرایم مبتنی بر خشونت از قبیل ضرب و جرح، نزاع و درگیری و سرقت تشکیل می دهد ، از کاهش 58درصدی جرایم خشن نسبت به پارسال خبر داد و با اعلام اینکه برخورد کیفری به تنهایی کارساز نیست، از خبرنگاران رسانه های جمعی منطقه خواست دستگاه قضایی را در پیشگیری از جرایم و کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند.

وی، آمار پرونده های نزاع، درگیری و خشونت را در این شهرستان یک هزار و 100فقره ذکر کرد و گفت: این رقم در سال جاری به 600فقره کاهش یافته است.

دادستان پارس آباد، اعتیاد به مواد مخدر را ریشه بسیاری ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: طبق آمار و مستندات، 70درصد سارقان را معتادان تشکیل می دهند از این رو اگر اعتیاد را مهار کنیم در حقیقت از وقوع 70درصد سرقت جلوگیری کرده ایم.

گلزاده، اظهار کرد: با مجرمانی که ناموس، امنیت و آسایش مردم را نشانه بگیرند، با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

در این نشست تعدادی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی به طرح سوال و بیان مسایل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.