امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 14th, 2013 8:57 | کد خبر : 1174 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سخنرانی هاشمی با شعار “مرگ بر آمریکا” نیمه‌تمام ماند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان خود در کرمانشاه که با شعارهای “مرگ بر آمریکا” نیمه‌تمام ماند، گفت: با گذشت سی و چند سال از انقلاب اسلامی مردم ایران در این شرایط هنوز پای کار انقلابند و با جان و دل راه خود را ادامه می‌دهند. به گزارش مهر، سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت […]

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان خود در کرمانشاه که با شعارهای “مرگ بر آمریکا” نیمه‌تمام ماند، گفت: با گذشت سی و چند سال از انقلاب اسلامی مردم ایران در این شرایط هنوز پای کار انقلابند و با جان و دل راه خود را ادامه می‌دهند.

به گزارش مهر، سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر امروز برای شرکت در مراسم بزرگداشت چهارمین شهید محراب راهی کرمانشاه شده بود، با تکرار چندباره شعار “مرگ بر امریکا” از سوی مردم حاضر در مراسم نیمه‌تمام ماند.

بر اساس این گزارش سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا باعث شنیده شدن پراکنده شعارهای دیگر در مراسم و درنهایت بر هم خوردن نظم سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

هاشمی رفسنجانی با این شرایط ترجیح داد که سخنرانی خود را با این جمله که “فشردگی مراسم زیاد است و به همین دلیل سخنرانی خود را همین جا به پایان می‌برم” مراسم را به اتمام رساند.

هاشمی چندین بار از مردم خواست که شعارها را متوقف کنند تا وی بتواند به سخنرانی خود ادامه بدهد که اینگونه نشد و وی تصمیم به اتمام سخنانش گرفت.

شهید اشرفی اصفهانی انسانی بزرگ در حوزه علمیه قم بود

 آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت چهارمین شهید محراب که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: جغرافیدانان می‌دانند که کرمانشاه یکی از مراکز تمدن ایران است که افتخارات زیادی برای این کشور داشته است.

وی افزود: این موضوع به خاطر شرایط جغرافیایی مناسب منطقه‌ای است که کرمانشاه در آن واقع شده است و ویژگی‌هایی مانند کوه‌ها، دره‌ها و… و البته مردم سلحشوری که کرمانشاه دارد آن را به اسوه قهرمانی و شجاعت تبدیل کرده است.

هاشمی رفسنجانی گفت: همواره قدرت و عظمت کرمانشاه را در طول تاریخ دیده‌ایم مانند مقابله با مغول‌ها و متجاوزان که هنوز هم اگر شرایط مشابهی حاک باشد همینگونه خواهد بود.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید اشرفی اصفهانی گفت: ایشان انسان بزرگی در حوزه علمیه قم بود که نمونه زهد و تقوا و پرهیزگاری زمان خودش لقب گرفته بود. امام با علم به اینکه ایشان شخصیت بسیار بزرگ و دانشمندی است ایشان را به کرمانشاه فرستادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید اشرفی اصفهانی در دفاع مقدس گرم‌کننده جبهه‌ها بودند. در صفوف رزمندگان در قرارگاه های نزدیک به خط مقدم حضور ایشان برای رزمندگان دلگرمی بود. من در قرارگاه بودم در یک مورد دیدم که ایشان چه تاثیری بر رزمنده ها داشتند. میدیدم که ایشان لیست وسیله های مورد نیاز جبهه را می گرفت و کمک می‌کرد.

رفسنجانی ادامه داد: او حتی در بستری بیماری هم به جبهه ها کمک می کرد. خداوند در همین محراب به او سعادت شهادت به دست پست ترین امت را عنایت کرد.

هاشمی رفسنجانی به زندگی مسالمت آمیز اقوام و گروه های مختلف در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: منطقه کرمانشاه به مرکزیت شهر کرمانشاه حرف های زیادی برای گفتن دارد. از شیعه و سنی و اهل حق و عشایر در کنار هم با آرامش زندگی می کنند و نمونه هایی از انسان های شریف و آگاه به گونه ای زندگی کردند که بدون اختلاف در میان قومیت ها کارشان پیش رفته است.

وی تصریح کرد: این صمیمیت مردم به حدی است که وقتی بعثی‌ها بسیاریاز نقاط حساس استان را نابود کرده بوند و مردم را زیر بمباران داشتند، کرمانشاهی ها از آوارگان جنگ میزبانی می کردند. عشایر دلیر استان هم که زبانزد هستند.

رفسنجانی با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کرمانشاه گفت: کرمانشاه از نظر معادن، ظرفیت‌های توریستی و باستانی در اوج است و روحیه تمدنی که در خون و پوست و دلهای مردم کرمانشاه است برکسی پوشیده نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رشادت مردم کرمانشاه در زمان جنگ را ماندگار عنوان کرد.

مردم ایران در این شرایط هنوز پای کار انقلابند

وی گفت: استان کرمانشاه جزو اولین استان هایی بود که دشمن به آن وارد شد. در پایان جنگ هم من در جنوب بودم که خبر رسید منافقین به کرمانشاه وارد شدند. با عجله خودمان را به اسلام آباد رساندیم و دیدیم که منافقان اکثر خیابان های شهر را تصرف کرده اند. ما در سه راهی اسلام آباد گیر افتادیم و اگر رشادت شیرمردان این منطقه نبود صحنه های نابودی و فرار ذلیلانه منافقان را نمی دیدیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اوضاع منطقه در شرایط کنونی خاطر نشان کرد: می‌بینیم کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی اتفاق افتاد دوباره به وضعیت قبل برگشته اند. در تونس، مصر، عراق و…  هر روز مسلمانان توسط بهمب ها و ماشین های بمب گذاری شده در معرض خطر هستند.

وی ادامه داد: در این شرایط می بینیم که با گذشت سی و چند سال از انقلاب اسلامی مردم ایران در این شرایط هنوز پای کار انقلابند و با جان و دل راه خود را ادامه می دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این شرایط و ثبات و صلابتی که نظام ما دارد به خاطر حکومت ولایت فقیه است و به خاطر خون شهدا و ایستادگی خانواده‌های شهداست.

گفتنی است در خلال سخنرانی هاشمی رفسنجانی مردم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا در چند مرحله سخنان وی را قطع کردند که استمرار این اتفاق سبب ناتمام ماندن سخرانی وی شد.

اخبار مرتبط

نظرات