- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

ستاد اشتغال در پارس آبادمغان تشکیل شود

به گزارش مغانه آنلاین، حجت الاسلام سید سعید رشادی روز دوشنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی پارس آباد در سال جاری، افزود: بیکاری سبب بروز اختلافات خانوادگی، فقر و نداری، بزهکاری و انواع فساد در جامعه می شود از این رو لازم است مسوولان برای ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه حل معضل بیکاری مستلزم همت و تلاش جدی و مضاعف مسوولان و همکاری و مشارکت تمام دستگاه ها و نهادهاست، ادامه داد: ریشه کنی فقر و بسیاری از معضلات اجتماعی، با ریشه کنی بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه میسر می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های و قابلیت های این شهرستان در زمینه های مختلف سرمایه گذاری، ادامه داد: انتظار می رود نهادها و دستگاهای دولتی حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری را در مرحله عمل و به معنای واقعی به منصه ظهور برسانند و نه اینکه با کاغذ بازی و بروکراسی زائد و دست و پاگیر اداری باعث دلسردی و فرار آنان شوند.

او بدهی به بانک ها را مهم ترین مشکل بسیاری از واحدهای صنعتی و کارخانه های منطقه عنوان و بیان کرد: برخی بانک ها و موسسات مالی با اعطای تسهیلات گران قیمت با سود بالا، سبب تعطیلی و ورشکستگی واحدهای صنعتی و بیکاری افراد شاغل در آن شده اند.

رشادی به ضرورت احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، باعث احیای ارزش های دینی ، ایجاد وحدت و مودت در جامعه و پیشگری از بروز ناهنجاری های اجتماعی می شود.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اهمیت خانواده در جامعه اسلامی، بر تشکیل مراکز و کلاس های آموزش خانواده تاکید کرد و گفت: آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج به لحاظ تاثیر آن بر تحکیم و قوام بخشی به بنیان نهاد مقدس خانواده باید برای زوجین اجباری شود.

وی به ضرورت توسعه مراکز و اماکن فرهنگی و ورزشی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در این شهرستان تاکید و بیان کرد: گسترش مکان های فرهنگی و اجرای کارها و برنامه های فرهنگی مفرح، موجب پویایی و بالندگی جامعه و نشاط و شادابی جوانان می شود.

وی با اشاره به نقش مهم مراکز دانشگاهی و مدارس در اصلاح و بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه، از معلمان و اساتید خواست با توجه به تاثیر مثبت طرح ها و برنامه های فرهنگی بر تربیت صحیح دانش آموزان و دانشجویان، بیش از پیش به این مقوله اهمیت بدهند.

او همچنین از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خواست با قاطعیت و جدیت هرچه تمام تر با توزیع و عرضه کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکلی برخورد کنند.

فرماندار پارس آباد مغان ، بیکاری و اشتغال جوانان را مهم ترین دغدغه دولت و خانواده ها دانست و گفت: حل بیکاری به عنوان یکی از عوامل مهم بروز معضلات و آسیب های اجتماعی، موجب پیشرفت و تعالی جامعه می شود.

اکبرصمدی به برگزاری دو جشنواره “طبیعت” و “توانمندی های عشایر شاهسون مغان ” در یک ماه اخیر در این شهرستان اشاره و بیان کرد: حضور پرشور خانواده ها و آحاد مختلف مردم در این جشنواره ها نشانگر این است که جامعه ما نیازمند اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مفرح و شور و نشاط اجتماعی است.

وی با اشاره به تاثیر تعامل و همکاری شهروندان با پلیس در برقراری نظم و امنیت و مقابله با هنجارشکنان ، گفت: برای تبدیل ناهنجاری ها به هنجار ارزشی و فرهنگی و ایجاد فضای مثبت و سالم در جامعه باید همه دست به دست هم دهیم .