امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 30th, 2014 5:01 | کد خبر : 7425 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سالن پایانه مرزی بیله سوار مغان افتتاح شد

طی مراسمی با حضور نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، استاندار اردبیل، معاون گمرک جمهوری آذربایجان، سالن مسافری پایانه مرزی بیله سوار با 120میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

به گزارش مغانه، معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در زمان حاضر 24پایانه مرزی فعال در کشور وجود دارد.

داود کشاورزیان افزود: از این تعداد پایانه مرزی سالانه به طور متوسط 12میلیون تن کالا ترانزیت می شود و حدود 15میلیون مسافر تردد می کند.

وی،با اعلام اینکه سیاست دولت روحانی توسعه روابط با کشورهای دنیا به خصوص کشورهای همسایه است، اظهار کرد: ایران به دلیل هم مرز بودن با هفت کشور، از موقعیت ترانزیتی ویژه ای برخوردار است.

وی، ادامه داد: سالانه حدود 135هزار دستگاه کامیون بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان رفت و آمد می کند که از این رقم، 50هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار تردد می کند.

او، مرز بیله سوار را یکی از مرزهای فعال کشور اعلام کرد و گفت: طبق آمار های موجود سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از مرز این شهرستان تردد می کند.

کشاورزیان با بیان اینکه ایران علاقه مند به توسعه روابط با آذربایجان است، بیان کرد: امیدواریم با تکمیل و توسعه پایانه مرزی بیله سوار، امکانات بهتری برای اتباع دو کشور فراهم و شرایط برای رفت و آمد مسافران تسهیل شود.

وی، با اظهار اینکه ما علاقه مند به توسعه روابط و مناسبات و مراودات با جمهوری آذربایجان هستیم، ادامه داد: جمهوری آذربایجان می تواند در افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور ایران و روسیه نقش ممتازی داشته باشد.

او، ابراز امیدواری کرد با تلاش و مساعی ایران و آذربایجان، شاهد توسعه بیش از پیش سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور باشیم.

 

 

نظرات