- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

سالانه بالغ بر یک میلیون تن محصول زراعی و دامی در پارس آبادمغان تولید می شود

به گزارش مغانه، مهدی احمدی روز دوشنبه در جمع صاحبان صنایع تولیدی و سرمایه گذران بخش خصوصی پارس آباد افزود: پارس آباد در مجموع حدود ۶۸هزار هکتار زمین زراعی دارد که ۶۱هزار هکتار آن آبی و بقیه به روش دیم کشت می شود.
وی ادامه داد: ۴۳هزار هکتار از اراضی زراعی دیم و آبی این شهرستان در اختیار بخش خصوصی و ۱۹ هزار هکتار بقیه، متعلق به بخش دولتی است.
وی، آب فراوان و خاک مرغوب کشاورزی را از ویژگی های منحصربه فرد این منطقه دانست و اظهار کرد: هم اکنون نزدیک ۵۰نوع محصول زراعی، باغی و دامی توسط ۱۵هزار بهره بردار در این شهرستان استحصال و در بازارهای منطقه و سایر استان ها عرضه می شود.
او به سرمایه گذاری کلان دولت در بخش آب و خاک در این شهرستان اشاره و بیان کرد: در گذشته، به علت زهدار بودن اراضی در برخی مناطق این شهرستان امکان کشت و زرع میسر نبود که با نگاه ویژه دولت در سال های اخیر و به واسطه سرمایه گذاری های خوب در بخش آب و خاک، این مشکل برطرف شده است.
وی با اعلام اینکه پارس آباد با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون واحد دامی، در تولید محصولات لبنی در جایگاه ممتازی در سطح کشور قرار دارد، اضافه کرد: سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی می توانند با برنامه ریزی های کارشناسی شده با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، جایگاه و رتبه این شهرستان را در زمینه صادرات محصولات بهبود بخشند.
شهرستان پارس آبادمغان در ۲۳۰کیلومتری شمال اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.

DSC03512_29721 DSC03513_29718 DSC03517_29720 DSC03518_29719

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "سالانه بالغ بر یک میلیون تن محصول زراعی و دامی در پارس آبادمغان تولید می شود"

#1 Comment By pepan On 2015/12/08 @ 5:51 ق.ظ

آقای محترم پول علوفه رو تسویه کن با مردم…معلوم نیست قیمت چنده و چقدر به ما میدن معلوم نیست..اوایل گفتن ۱۳۰ تومن خریداریم حالا که میخوان تسویه کنن می گن ۸۵ تومن..اگه اینطور باشه با عده ایی از کشاورزان میریم دم در مجلس و اعتراض و بزن و بکوب و بعد حالا معلوم می شه کل اراضی کشت و صنعت رو مدیرانشون تو کشت دوم تابستانه اجاره کردند با اسامی نامعلوم…