امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 27th, 2015 6:53 | کد خبر : 14696 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ساخت و سازهای غیر مجاز در پارس آبادمغان بیداد می کند/ پرهیز شهرداران و شوراها از دخالت در امور یکدیگر

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر قانونی در شهر پارس آباد بیداد می کند.

به گزارش مغانه، علی آذرنژاد روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه شهرداران قبلی و جدید پارس آباد و اصلاندوز افزود: بسیاری از مشکلات در حوزه شهری پارس آباد از ساخت و سازهای بی رویه ناشی می شود از این روی منبعد احداث حتی یک مورد بنا از راه خلاف قانون و غیر مجاز پذیرفتنی نیست.

وی خطاب به شهرداران جدید اصلاندوز و پارس آباد گفت: بعد از سه ماه عملکرد و فعالیت هایشان را رصد می کنیم و اگر تغییرات مثبتی در چهره این دو شهر دیده نشود برابر قانون رفتار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پارس آباد، دومین شهر پرجمعیت و بزرگ استان اردبیل و اصلاندوز از شهرهای مهم استان محسوب می شود، ابراز امیدواری کرد با شروع به کار شهرداران جدید شاهد تحول، رونق و نشاط بیشتر این شهرها باشیم.

وی با بیان اینکه نباید وقفه ای در فعالیت شهرها ایجاد شود، ادامه داد: شهرداران باید با تمام توان و بهره گیری اصولی از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود، در زیباسازی و عمران شهری تلاش کنند.

آذرنژاد با انتقاد از نظافت و پاکیزگی شهر پارس آباد گفت: در بحث نظافت این شهر آنطور که باید عمل نشده است و نیاز است در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در توافقات با پیمانکاران و واگذاری امورات به شرکت های خصوصی، حق و حقوق شهرداری ها لحاظ شود، اضافه کرد: تمام واگذاری ها باید در چارچوب قانون و با رعایت حق و حقوق شهرداری صورت بگیرد.

او نظارت بر حسن اجرای تصمیم هاو مصوبات در امور شهرداری ها را وظیفه اصلی شوراهای اسلامی شهر عنوان کرد و گفت: تداخل در امورات شورا و شهرداری و مداخله شورا و شهردار در کارهای یکدیگر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیصی دولت به شهرداری های اصلاندوز و پارس آباد، بیشتر از رقم وصولی شهرداری های این دو شهر است، از شهرداران جدید این دو منطقه خواست در ایجاد درآمد پایدار اهتمام جدی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار اردبیل افزود: توجه به کیفیت در اجرای پروژه های عمران شهری از جمله آسفالت ریزی خیابان ها و معابر عمومی، اولویت بندی کارها در حوزه شهری، مشارکت دادن اهالی، کسبه و اصناف در زیباسازی شهر، مطالعه طرح جمع آوری آب های سطحی و سپس اجرای آن، حل مشکل سد معبر سد معبر و مطالعه طرح ترافیک شهر با همکاری پلیس از دیگر مواردی است که از شهردار جدید و شورای شهر پارس آباد انتظار داریم برای تحقق آنها تلاش کنند.

در این جلسه “خیرالله سربلند” به عنوان شهردار پارس آباد و “سعید قادری” به عنوان شهردار اصلاندوز معرفی و با اهدای لوح سپاس و هدیه از خدمات سرپرستان این دو شهر قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

بیخیال معاون پارس اباد تابحال سطل زباله ندیده تو شهرش چه برسه به چیزای دیگه یا نظافت

مغان اوغلو

ساخت و ساز های بی رویه .عدم جمع آوری صحیح وکامل زباله ها ، نبودن سطلهای بزرگ زباله در خیابانها ،رعایت نکردن اهالی در ریختن زباله در اماکن عمومی ،ریختن زباله ها در جوی آب ، عدم لجن برداری از جوی ها ،نظارت ناسالم به پروژه های در دست ساخت پیمانکاران خصوصی،عدم رسیدگی به فضاهای سبز وپارکها ، پارک اتومبیل های در مکانهای پارک ممنوع،سد معبر کاسبان در بازار، ناهمانگی در حفاری پروژه های اداره آب وفاظلاب ، اداره برق ، اداره مخابرات و شهرداری، زیر سازی غیر استاندارد خیابانها و آسفالت بی کیفیت، نظارت نا عادلانه وغیر کارشناسی به پروژه های عمرانی وصدها مشکل دیگر باعث شده چهره پارس آباد بدین گونه باشد وجای تاسف دارد ودر زمان انتخابات اعضای شوراها از خود وعمکردشان تعریف میکنند