- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

ساختمان فرمانداری پارس آباد فرسوده است

به گزارش مغانه، مهدی احمدی در همایش فرمانداران و بخشداران استان اردبیل که پیش از ظهر امروز با حضور معاون سیاسی وزیر کشور در اردبیل برگزار شد ، با بیان اینکه باید فرمانداری‌ها از منابع خاص اعتباری برای تجهیز و تکمیل منابع خود استفاده کنند ضرورت جذب سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی را در شمال استان اردبیل و شهرستان پارس‌‌آباد ضروری اعلام کرد.

فرماندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: با گذشت دو سال از انتخابات ریاست جمهوری پرداخت هزینه‌های انتخاباتی و حق‌الزحمه افراد فعال در برگزاری این انتخابات مناسب و شایسته نیست و باید زودتر از این در این زمینه اقدام می‌شد.

جواد زنجانی با گله‌مندی از برگزار نشدن جلسات تخصصی در حوزه اجتماعی و ناهنجاری‌های مرتبط با آن بیان کرد: باید به دنبال راهکار جدی در این زمینه باشیم تا آسیب‌ها و تهدیدها به حداقل برسد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌ روی مجلس یادآور شد: باید تکلیف ما در صدور مجوز برای برگزاری همایش‌های احزاب و گروه‌هایی که در شهرستان‌ها و مناطق مختلف بدون مجوز فعالیت می‌کنند مشخص شود چرا که ۹۰ درصد احزاب و گروه‌هایی که درخواست برگزاری برنامه دارند از مجوز قانونی برخوردار نیستند.

فرماندار اردبیل به بهم‌ریختگی فضای مجازی و عدم مدیریت در این حوزه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ساماندهی این حوزه سلامت انتخابات خدشه‌دار نشود چرا که در این فضاها شاهد تخریب کاندیداها و جوسازی‌های نامناسب هستیم که باید با نظارت و کنترل دقیق اجازه ندهیم برخی اتفاقات ناگوار رخ بدهد.

نیازمند اعتبارات امنیتی هستیم

فرماندار مشگین‌شهر نیز در این همایش اظهار کرد: ما با آسیب‌های جدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی به ویژه معضل بیکاری، ‌تحریک برخی از گروه‌ها و قومیت‌ها و همچنین نابسامانی اجتماعی روبه‌رو هستیم در حالی که انتظار می‌رود در این زمینه یک رویکرد حقیقی و مثبت و رو به‌ جلو را شاهد باشیم.

ابراهیم امامی با انتقاد از تخصیص کم اعتبارات عمرانی و بی‌توجهی به برخی زیرساخت‌ها افزود: با توجه به مرزی بودن این شهرستان تخصیص اعتبارات امنیتی و در کنار آن ساماندهی فضای مجازی خواسته و مطالبه ما است.

هزینه انتخابات باید یکسان توزیع نشود

فرماندار شهرستان نیر با تبریک ۲۴ خرداد خلق حماسه ملت در انتخابات دولت تدبیر و امید بیان کرد: انتظار می‌رود دوره‌های آموزشی تخصصی برای فرمانداران در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به صورت استانی برگزار شود.

اکبر صمدی گفت: در پرداخت هزینه‌های انتخاباتی باید با واقع‌بینی عمل کرد چرا که هزینه‌های انتخاباتی هیئت اجرایی با نظارت قابل قیاس نبوده و پرداخت دیرهنگام این هزینه‌ها نیز قابل قبول نیست.

برنامه توسعه‌ای ششم کشور باید بر محور توسعه منطقه‌ای تدوین شود

فرماندار شهرستان خلخال نیز به رشد منفی جمعیت در شهرستان خلخال و پایین بودن سرانه درآمدی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که سیستم تمرکز در کشور بر تصمیم‌گیری منطقه‌ای می‌چربد وضعیت اینگونه خواهد بود.

علی نظری ادامه داد: اعتبارات تهران ۲۰ برابر کل اعتبارات استان‌های دیگر است در حالی که سهم اعتبارات استان اردبیل ۸۰ میلیارد تومان بوده که سهم شهرستان خلخال ۸٫۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه انتظار می‌رود برنامه‌ریزی توسعه‌ای به سمت منطقه‌ای سوق پیدا کند تا با جلوگیری از تمرکز توزیع اعتبارات توسعه مناطق روستایی و مهاجرفرست مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا علیپور فرماندار شهرستان کوثر نیز با بیان اینکه این شهرستان مهاجرفرست بوده و از شتاب توسعه‌یافتگی گذشته محروم مانده است، بیان کرد: باید در تکمیل راه‌ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان و مدرن‌سازی آب‌های گرم از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

عاطف ناصری فرماندار سرعین نیز با اعلام اینکه ۱۰ طرح اقتصادی در این شهرستان در دو سال اخیر فعال شده و در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تاثیرگذار هستند، گفت: اعتبارات شهرستان سرعین ۱۲ برابر شده است که یک رقم بی‌سابقه است اما هیچ تبلیغ خاصی در این زمینه انجام نشده است.

این گزارش حاکیست ، در این همایش فرمانداران شهرستانهای مختلف استان اردبیل اعلام کردند که در آستانه انتخابات باید با تدبیری مناسب ساماندهی فضای مجازی به انجام برسد.

فرمانداران استان اردبیل همچنین به اتفاق نظر و آرا با انتقاد و گلایه از نابسامانی فضای مجازی در آستانه انتخابات مجلس و پخش شایعات و بسیاری از فضاسازی‌های کاذب از طریق این فضاها از وزارت کشور خواستند تا نسبت به ساماندهی و مراقب بیشتر در این زمینه اقدام جدی را انجام دهند. (فارس)

 

 

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "ساختمان فرمانداری پارس آباد فرسوده است"

#1 Comment By میر حامد مولایی On 2015/06/16 @ 7:55 ق.ظ

سلام علیکم فرماندار محترم محبوب پارس اباد مغان
در همایش فرمانداران و بخشداران از صحبت های عجیب تشکر می کنیم.