- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

ساحل بندی رود ارس، از تخریب قلعه اولتان جلوگیری می کند

IMG_0214

ایرج بیگدلو در بازدید از پروژه ساحل‌بندی رود ارس اظهار داشت: بالغ بر 10 میلیارد ریال برای ساحل‌بندی و ساماندهی رودخانه ارس و جلوگیری از پیشروی این رودخانه و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و دیواره‌های قلعه اولتان در این شهرستان هزینه شده است.

وی از ساحل‌بندی بیش از 47 کیلومتر رود ارس خبر داد و افزود: برای این پروژه مهم تاکنون بیش از 190 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و به واسطه آن افزون بر یک هزار و 200هکتار از خاک کشورمان که به مرور زمان و بر اثر انحراف آب ارس در آن سوی رودخانه قرار گرفته بود آزاد سازی شده و دسترسی به این اراضی ممکن شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد یادآور شد: هم اکنون بیش از 12 کیلومتر ساحل‌بندی در محدوده روستاهای تپراق‌کندی و سلمان‌کندی و قلعه اولتان با بیش از 160میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.

بیگدلو از80 هکتار ساحل‌بندی رود ارس برای جلوگیری از تخریب آثار قلعه اولتان خبر داد و بر لزوم تسریع در روند ساماندهی رود ارس تاکید کرد و گفت: تاخیر در اجرای این طرح موجب تخریب قلعه تاریخی اولتان خواهیم بود.

وی، تصریح کرد: برای تکمیل و بازسازی کلی دیواره‌های قلعه اولتان و جلوگیری از تخریب آن بیش از 40 میلیارد ریال دیگر نیاز است .