امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 8th, 2013 9:54 | کد خبر : 2039 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ساحل بندی ارس در پارس آباد منجر به آزادسازی یک هزار و 200هکتار از خاک کشورمان شد

فرماندار پارس آباد گفت: اجرای طرح ساحل بندی رودخانه ی مرزی ارس در محدوده ی این شهرستان سبب آزاد سازی بیش از یک هزار و 200هکتار از خاک جمهوری اسلامی ایران شد. به گزارش مغانه، ولی کریمی روز یکشنبه در بازدید از پروژه در حال اجری ساحل بندی ارس افزود: این طرح ملی مهم در […]

aras

فرماندار پارس آباد گفت: اجرای طرح ساحل بندی رودخانه ی مرزی ارس در محدوده ی این شهرستان سبب آزاد سازی بیش از یک هزار و 200هکتار از خاک جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش مغانه، ولی کریمی روز یکشنبه در بازدید از پروژه در حال اجری ساحل بندی ارس افزود: این طرح ملی مهم در حد فاصل میله ی مرزی 2/50 تا 64و با هدف ساماندهی  و احیای شاخه اصلی رودخانه ی ارس منطبق بر مرز پروتکل 1334بین ایران و شوروی سابق، آزادسازی اراضی ملی اعم از اراضی و جزایر، ممانعت از پیش روی و انحراف آب این رودخانه به داخل خاک ایران در سیلاب های فصلی و جلوگیری از تخریب سازه های زیربنایی و خانه های مسکونی و تثبیت ساحل ایران طبق پروتکل مذکور و نیز جلوگیری از فرسایش اراضی ساحلی در شهرستان پارس آباد اجرا می شود.
وی، ادامه داد: تا کنون حدود 47کیلومتر از بستر رودخانه ارس در بازه استان اردبیل  ساحل بندی شده و به واسطه ی آن افزون بر یک هزار و 200هکتار  از خاک کشورمان که به مرور زمان و بر اثر انحراف آب ارس در آن سوی رودخانه قرار گرفته بود، آزاد سازی و دسترسی به این اراضی ممکن شد.
کریمی افزود: هم اکنون بیش از 12 کیلومتر ساحل بندی در محدوده روستاهای تپراق کندی و سلمان کندی و قلعه اولتان با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال اجرا می شود.
او اضافه کرد: حدود 88کیلومتر از طول رودخانه مرزی ارس از میله مرزی2/50 تا 64 در استان اردبیل واقع است.

 

اخبار مرتبط

نظرات