- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

زیرساخت ناحیه صنعتی پارس آباد به پایان رسید

به گزارش مغانه، ابراهیم فریدی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار پارس آباد(مغان) گفت: زیرساخت های این ناحیه صنعتی به مساحت ۱۰۰ هکتار با اعتبار بیش از ۲۹ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.
وی افزود: زمین های ناحیه صنعتی پارس آباد آماده واگذاری به سرمایه گذاران است و در این میان تعاونی های این شهرستان مرزی و برای طرح توسعه روستایی با مشارکت خود روستاها مورد حمایت قرار می گیرند.
میرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: به منظور پشتیبانی از آنها تسهیلات با درصد صفر در نظر گرفته شده است.
فرماندار پارس اباد نیز گفت: برای احداث و راه اندازی واحدهای صنعتی و صنایع تبدیلی در این ناحیه صنعتی و روستاهای تابعه پارس آباد زمین با شرایط ویژه واگذار و تسهیلات مورد نیاز برای احداث واحد تامین می شود.
مهدی احمدی افزود: اولویت های سرمایه گذاری لبنیات، پلاستیک، فرش و آبزی پروری و بسته بندی انواع محصولات کشاورزی و دامی است.
وی با تشریح موقعیت ژئوپلتیکی شهرستان و ظرفیت های کشاورزی و دامپروری پارس آباد بیان کرد: از این منظر پارس آباد جایگاه ویژه ای در استان و کشور دارد و هم اکنون بیش از ۵۰ واحد تولیدی پنیر به صورت سنتی فعالیت داشته و تولیدهای آنها با نام شهرهای دیگر عرضه می شود.
فرماندار پارس آباد اضافه کرد: روزانه حدود ۵۰۰ تن شیر در دامپروری های صنعتی و سنتی دولتی و بخش خصوصی این شهرستان تولید می شود اما همچنان نیازمند سرمایه گذاری تعاونی ها و روستاییان برای توسعه روستایی و ساماندهی تولید کنندگان پنیر هستیم.