امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 1st, 2015 3:21 | کد خبر : 8389 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

«زکی اله بابایی» مدیر عامل شرکت کشت و صنعت درستکار مغان تجلیل شد+تصاویر

در آیین تجلیل از شرکت های برتر تولید کننده بذر ذرت کشور، از “زکی اله بابایی” مدیرعامل شرکت کشت و صنعت درستکار مغان با اهدای لوح و هدیه قدردانی شد.

به گزارش مغانه، در این آیین که در سالن اجتماعات مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال برگزار گردید، رئیس مؤسسه تحقیقات، ثبت و گواهی بذر و نهال گفت: به منظور ارتقای کیفیت بذر ذرت و رسیدن به استانداردهای بالای جهانی، طرح ارتقای کیفیت بذر و برداشت به صورت بلال اجرا گردیده است.

محمد حسن عصاره، افزود: کشور ایران از نظر تولید بذر ذرت که محصولی بسیار مهم و استراتژیک برای کشور است توسعه بسیار خوبی پیدا کرده و با توجه به اینکه کیفیت و کمیت بذر افزایش پیدا کرده و بیش از نیاز کشور است باید به سمت صادرات برویم تا یکی از کشورهای صادر کننده بذر در دنیا محسوب شویم.

وی اضافه کرد: تا پیش از این تقریباً در تمامی مزارع برداشت ذرت توسط کمباین انجام می‌شد ولی با حمایت تولیدکنندگان امسال برداشت دستی ذرت به حدود 60 درصد رسید .
عصاره خاطرنشان کرد: ازآنجایی که برداشت دستی ذرت به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد و به نسبت برداشت مکانیزه هزینه بیشتری نیزدارد نگرانی‌هایی در خصوص عدم حمایت تولیدکنندگان وجود داشت که خوشبختانه با استقبال زیاد آنها برطرف شد .
وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌هایی در بخش خصوصی اقدام به تولید انواع  بذر ذرت  می‌کنند که برخی از ارقام این بذور زودبازده و برخی دیگر میان‌رس و دیررس هستند .
این مسئول تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در صدد حمایت از تولید بذور زودرس و میان‌رس در کشور هستیم؛چراکه با توجه به مشکلات منابع آبی و کاهش کیفیت خاک کاشت ارقام دیررس ذرت اقتصادی به نظر نمی‌رسد .
عصاره یادآورشد: در حال حاضر بذوردیررس ذرت مانند بذر704 بخش اعظمی از بازار کشور را از آن خود کرده است؛ چراکه این نوع بذر هم میزان عملکرد بالایی دارد و هم از مقاومت بالایی برخوردار است ولی باید شرایطی ایجاد کرد تا بین حجم بذور زودرس و دیررس تعادل برقرار شود.
این مسوول دربخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص وضعیت صادرات ذرت گفت: صادرات بذر ذرت به سایر کشورها نیازمند این است که موسسه تحقیقات ثبت وگواهی بذر و نهال به عضویت موسسه بین‌المللی «ایستا» دربیاید .
رییس موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال افزود: تا کنون کارشناسانی از این موسسه چندین تست از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال به عمل آورده‌اند که خوشبختانه نتیجه اکثر این آزمایشات مثبت بوده است .

معاون کنترل گواهی بذر مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، نیز در این آیین گفت: ما از نظر کمیت تولید بذر به نقطه قابل قبولی رسیده‌ایم و در آینده روند کاری پیش رو کیفی خواهد بود.

صمد مبصر، تولید مطمئن و باکیفیت و دارای ظرفیت صادراتی را از اهداف سازمان دانست و با بیان اینکه ادامه برداشت ذرت با کمباین در کشور خسارت‌زا است، افزود: مطمئناً تولیدکنندگان از لحاظ فکری و عملیاتی و ابزاری در یک شرایط نیستند و سهمیه‌های بذر تولیدی سال آتی برای کسانی خواهد بود که به‌صورت جدی وارد کار شوند و به تعهدات خود عمل کنند.

او، اظهار کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان بذر از نظر فکری، عملیاتی و ابزار کار در شرایط یکسان نیستند، سهمیه‌های بذر تولیدی در سال آینده بر اساس کیفیت بذر و برخورداری تولیدکنندگان از زیرساخت‌های فنی لازم صورت می‌گیرد.

معاون کنترل گواهی بذر مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال با بیان اینکه تولیدکنندگان تا زمانی در چرخه تولید بذر خواهند بود که به زیرساخت‌ها عمل کنند، از رتبه‌بندی تولیدکنندگان بر اساس کیفیت بذر و توان عملیاتی آنها خبر داد.

مبصر خاطرنشان کرد: کشور ما از لحاظ اقلیمی توانمند است و منابع انسانی خوبی داریم، امیدواریم با این آب گران‌بها به جای هدررفت آن، تولید بذر باکیفیت داشته باشیم، اگر با این محدودیت آبی، تولید بذر نامرغوب داشته باشیم، آیندگان ما را نخواهند بخشید.

عنایت رضوانی، کارشناس مسئول کنترل و گواهی بذر ذرت نیز گفت: در سال 92 تصمیم گرفته شد برداشت بذر ذرت به‌صورت “بلال” الزامی شود که این تصمیم به تمامی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ شد.

به گفته وی، پس از پایان برداشت به 60 درصد هدف خود رسیدیم که بالاتر از حد انتظار بود.

رضوانی مجموع برداشت کشوری ذرت امسال را 58 درصد به‌صورت بلال و 42 درصد برداشت با کمباین اعلام کرد.

در ادامه نمایندگان شرکت های منتخب تولید کننده بذر ذرت به بیان دیدگاهها، مشکلات و مزایای طرح ارتقای کیفیت بذر ذرت پرداختند.

در پایان مراسم با اهدای لوح و هدیه از نمایندگان 11شرکت برتر تولیدکننده بذر ذرت کشور از جمله مدیر عامل شرکت کشت و صنعت درستکار مغان تجلیل شد.

 

به گزارش مغانه، شرکت کشت و صنعت درستکار مغان در کشت و استحصال بذر هیبرید ذرت در بین شرکت های بخش خصوصی، مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA IMG_0057

اخبار مرتبط

نظرات

سلیمی

آقای بابایی از فعالان عرصه تولید بذر درت کشور هستند. انتخاب ایشان را به عنوان تولید کننده برتر تبریک می گویم.

مهراور

جناب اقای حاج بابایی کسب رتبه برتردرخصوص تولید بذردرکشور رابه جنابعالی واعضای هیت مدیره شرکت تبریک عرض می نمایم مهراور ریس اداره ورزش وجوانان شهرستان پارس ابادمغان

آذرمهر از بیله سوار

کسب رتبه برتردرخصوص تولید بذردرکشور رابه جنابعالی تبریک میگویم.هر دلسوزی که نام مغان را جاودانه کند مایه ی افتخار منطقه است…

پوراسمعیل

جناب آقای حاجی بابایی خیرمحترم ومدیرعامل شرکت کشت وصنعت درستکار مغان کسب رتبه برتردر خصوص تولیدبذر ذرت در کشوررا به جنابعالی واعضای هیت مدیره شرکت کشت وصنعت درستکار مغان که باعث افتخار منطقه هستین تبرک عرض می نمایم وآروزی توفیق وسربلندی برای شما در تمام امورات زندگی رادارم.پوراسمعیل مدیردبستان شهید میرزایی

محمد رشتبرزاده

جناب آقای حاج زکی اله بابایی مدیر عامل محترم شرکت کشت و صنعت درستکار مغان بسیار خرسندیم که شرکت شما جزء برترین تولید کننده بذر ذرت کشور انتخاب شده بدینوسیله به جنابعالی و اعضای هیأت مدیره شرکت تبریک عرض نموده و امیدواریم همواره در راستای ارتقاء کیفیت بذر و رسیدن به استانداردهای جهانی بیش از پیش موفق باشید .