امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 20th, 2014 7:35 | کد خبر : 6580 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

رییس جمهوری: پایان سال 93 تورم زیر 20 درصد می رسد

رییس جمهوری گفت: آغاز امسال اعلام کردم که پایان سال 93 تورم ما به 25 درصد خواهد رسید؛ امروز در محضر مردم شریف اردیبل اعلام می کنم که پایان سال 93 تورم به زیر 20 درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز چهارشنبه در جمع پرشور مردم اردبیل در ورزشگاه این شهر افزود: می دانید که در سال گذشته کشور ما با تورم بسیار شدید و سرسام آور بالای 40 درصد مواجه بود و در شرایط رکود عمیق کار دولت یازدهم آغاز شد.

وی اظهار داشت: در آغاز دولت در برنامه ای در صدا و سیما به مردم گفتم که تا پایان سال 92 تورم را به 35 درصد خواهیم رساند که این کار به حول و قوه الهی انجام شد و تورم به 34 درصد رسید کمتر از معیار و شاخصی که اعلام شده بود.
** دلم می خواست در کنار وزیر علوم باشم

رییس جمهوری گفت در شرایطی که ˈ وزیر دانشمند ومودب علومˈ در مجلس برای استیضاح حضور یافته دلش می خواسته در کنار او باشد و با زبان صریح از ˈ این دانشمند خدوم ˈ حمایت کندˈ.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ؛ رییس جمهوری در جمع مردم اردبیل به موضوع استیضاح فرجی دانا اشاره کرد و گفت: در شرایطی که وزیر دانشمند ومودب علوم ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان استیضاح برخی از نمایندگان حضور یافته است، دلم می خواست در کنار وزیر علوم باشم و با زبان صریح از این دانشمند خدوم حمایت کنم.

رییس جمهوری اضافه کرد: از نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری می کنم جایشان خالی است که به خاطر حمایت از دولت در مجلس شورای اسلامی ماندند و انشاء الله عصر به این استان بازخواهند گشت.

روحانی تصریح کرد: دولت البته به رای مجلس شورای اسلامی هرچه باشداحترام خواهد گذاشت، اما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام می کنم امروز هرچه وحدت و اتحاد بیشتر باشد در دنیای پرآشوب امروز دشمنان ما ناراحت و دوستان ما در جهان خوشحال خواهند شد.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: من امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون اساسی و آیین نامه مجلس شورای اسلامی به وظایفشان عمل کنند، درست در آستانه هفته دولت و نزدیک بازگشایی دانشگاه ها انشاءالله با رای قاطع خود شاهد حضور وزیر علوم با رایی قاطع تر در صحنه دانشگاه های کشور باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات