امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 24th, 2015 6:51 | کد خبر : 15047 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

روسیه کشته شدن یکی از خلبان‌های هواپیمای ساقط‌شده‌اش در سوریه را تأیید کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه روز سه‌شنبه کشته شدن یکی از خلبان‌های جنگنده سوخو ۲۴ ساقط‌شده‌اش در سوریه را تأیید کرد.

به گزارش مغانه به نقل از فارس، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه روز سه‌شنبه تأیید کرد یکی از خلبان‌های جنگنده سو خو ۲۴ که امروز ترکیه آن را هدف قرار داد کشته شده است. مسکو می‌گوید از سرنوشت خلبان دیگر خبری در دست نیست.

رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه همچنین تأیید کرد یکی از تفنگداران دریایی این کشور که همراه با یک فروند بالگرد روس عازم عملیات جستجو برای یافتن خلبان‌های جنگنده‌های سوخو شده بود هم کشته شده است.

«ارتش آزاد سوریه» روز چهارشنبه با انتشار ویدئویی مدعی شده بود یک فروند بالگرد روسیه را با موشک «تاو» در نزدیکی محل سقوط جنگنده‌های سوخو ۲۴ ساقط کرده است.

ویدئویی که ارتش آزاد روز سه‌شنبه منتشر کرده‌ شبه‌نظامیان این گروه ضد سوریه را در حال شلیک به بالگردهای روسیه نشان می‌دهد. گفته می‌شود این بالگرد به منظور جستجو برای یافتن خلبان‌های جنگنده‌های ساقط شده روسیه، به سوریه اعزام شده بود.

ترکیه، امروز، سه‌شنبه با جنگنده‌های اف‌۱۶ یک فروند جنگنده روسیه را ساقط کرد. آنکارا مدعی است جنگنده‌های سوخو ۲۴، حریم هوایی این کشور را نقض کرده بودند.

مسگو می‌گوید حاضر است اثبات کند جنگنده‌های این کشور داخل حریم هوایی سوریه در حال پرواز بوده‌اند.

در همین حال، شبکه خبری راشاتودی، گزارش داده بالگرد روسی هم هدف حمله ترکیه واقع شده است. این رسانه هنوز به جزئیات بیشتر اشاره نکرده است.

پیش از این شبکه خبری «العربیه» گزارش داده بود که که اخبار تایید نشده نشان می‌دهد که یک بالگرد روس در منطقه «جبل اکراد» واقع در ریف «لاذقیه» سوریه سقوط کرده است.

گفته می‌شود مأموریت این بالگرد، جستجو برای یافتن خلبان‌های دو جنگنده سوخو ۲۴ بودند که ترکیه ساعاتی قبل‌تر آنها را ساقط کرده بود.

اخبار مرتبط

نظرات