امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 18th, 2016 12:52 | کد خبر : 19669 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

روزانه بالغ بر ۱۰میلیارد ریال در پایاب خدا آفرین سرمایه گذاری می شود

فرماندار پارس آبادمغان از تخصیص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای شبکه پایاب خداآفرین در سال جاری خبر داد و گفت: به عبارت دیگر در حوزه آب و خاک، هر روز بالغ بر ۱۰میلیارد ریال در این منطقه و در پایاب خداآفرین سرمایه گذاری می شود .

اکبر صمدی روز پنجشنبه در نشست مشترک خبری با مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل افزود: تخصیص این میزان اعتبار به شبکه خداآفرین باعث افزایش سرعت و تحرک بخشی چشمگیر در روند اجرای این طرح شده و این درحالی است که اعتبارات امسال شهرستان پارس آباد ۳۰۰میلیارد ریال است.

فرماندار پارس آبادمغان گفت: در حال حاضر طرح ملی شبکه پایاب سد خداآفرین بیش از ۵۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با شتاب خوبی اجرا می شود.

او اضافه کرد: این طرح ملی که عملیات اجرایی آن ۱۲سال پیش شروع شده، تا سال ۹۳با یک هزار و ۶۵۰میلیارد ریال اعتبار، نزدیک ۲۰درصد و در دو سال اخیر با تخصیص هفت هزار و ۲۵۰میلیارد ریال سرمایه گذاری، بیش از ۳۵درصد پیشرفت کاری داشته است.

وی با بیان اینکه با نگاه و توجه ویژه دولت، بزرگترین پروژه آب و خاک در این شهرستان و منطقه مغان اجرا می شود، ادامه داد: با عنایت و اذن مقام عظمای ولایت، هشت میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار و ساماندهی آب های مرزی ۱۰استان کشور تخصیص یافته که سهم استان اردبیل از این رقم، یک میلیارد دلار است.

وی با اشاره به قابلیت ها، استعدادها و ظرفیت های منحصر به فرد پارس آباد مغان، اظهار کرد: هر فردی با اجرای طرح های اقتصادی، در این منطقه سرمایه گذاری کند قطعاً موفق خواهد بود.

وی طول کانال اصلی انتقال آب در پارس آباد را ۱۸۰کیلومتر و کانال پایاب خداآفرین را ۹۲کیلومتر ذکر کرد و از افتتاح کانال آب آور سربند در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: برای احداث این کانال و ایستگاه پمپاژ و تاسیسات جانبی حدود ۴۴۰میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف های مرزی صرف شده است.

وی با اشاره به هزینه کرد ۵۰میلیارد ریالی شرکت آب منطقه ای برای زیرسازی راه عشایری قره تپه به طول ۹کیلومتر، جاده های شهرک مغان به گل مالی به مسافت ۱۰کیلومتر و اسلام آباد به شهرک مغان به طول چهار کیلومتر ، بیان کرد: به زودی عملیات آسفالت این راه ها از محل قیر رایگان و توسط اداره راه و شهرسازی شروع می شود.

فرماندار پارس آباد همچنین از برگزاری همایش توسعه منطقه با محوریت نظام بهره برداری از اراضی پایاب خداآفرین در یک ماه آینده با حضور مقام  های کشوری و استانی در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس قانون واگذاری ، به هر خانوار واجد شرایط و دارای پروانه چرا و بهره برداری عرفی ساکن در محل، شش هکتار زمین از اراضی شبکه  پایاب خداآفرین در قالب شرکت های تعاونی تولید روستایی تحویل داده خواهد شد.

صمدی با قدردانی از خدمات و تلاش های مدیر عامل آب منطقه ای اردبیل در راستای تسریع در روند اجرای طرح لایروبی در یاچه شهرک مغان، احیای مناطق گردشگری ، احداث کانال آب آور سربند و تخصیص اعتبار و زیرسازی راه های ارتباطی قره تپه، گل مالی و اسلام آباد به شهرک مغان، گفت: اجرای این پروژه ها باعث رضایت مندی مردم و توسعه و عمران منطقه شده است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات