- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

رفع معضلات اجتماعی پارس آباد نیازمند اهتمام جدی مسوولان است

به گزارش مغانه، حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: لیالی قدر هدیه الهی به امت اسلامی بوده که اگر تمامی کارهای‌مان با معنویت و خلوص نیت باشد می‌توان به مشکلات فائق آمد.

امام جمعه پارس‌آباد با بیان اینکه تمام دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون معنویات و روحیه جهادی و ولایت‌پذیری است، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مدون برای ریشه‌کنی تمامی معضلات اجتماعی در شهرستان پارس‌آباد گام برداشت که باید مسئولان امر در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه، شورای فرهنگ عمومی را جهت‌دهی موضوعات فرهنگی و بررسی انحرافات اجتماعی، فرهنگی و تدابیر کارشناسی برای حل ریشه‌ای آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

مهدی احمدی افزود: آمار بالای طلاق، اعتیاد، خودکشی و امراض روانی، فرار از خانه و سایر جرائم همراه با خشونت جامعه را تهدید می‌کند که باید در این زمینه اعضا با هماهنگی و همکاری نسبت به پیگیری و ریشه‌کنی این معضلات تلاش کنند.

وی مشکلات اجتماعی را ناشی از بیکاری و اقتصاد خانواده‌ها و تهاجم فرهنگی بیگانگان در ماهواره‌ها و فضاهای مجازی دانست و از رسانه‌های دیداری و شنیداری و نوشتاری و مسئولان فرهنگی و شهرداران خواست با حساسیت موضوع به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ایجاد نشاط در جامعه اقدام کنند.

احمدی با بیان اینکه مراسم احیای شب‌های قدر همانند سال‌های گذشته از ساعت ۱۲ نصف شب در مصلای برگزار می‌شود، گفت: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس جمعه هفته آخر ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر از میدان سپاه آغاز می‌شود.

DSC06968_25116 DSC06971_25113

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "رفع معضلات اجتماعی پارس آباد نیازمند اهتمام جدی مسوولان است"

#1 Comment By چیلله ر On 2015/07/03 @ 10:50 ق.ظ

باتشکر از همه اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی ، فرهنگ مقوله ای است که تحت تاثیر عوامل مختلف شکل می گیرذ و یکی از آنها فراهم بودن زمینه اشتغال دولتی و غیر دولتی است چراکه شغل یکی از شاخصه های فرهنگی افراد است . معمولا افراد بیکار گرفتار نا هنجاری های رفتاری شده و به قول آقای فرماندار انواع مشکلات حاد اجتماعی را به بار می آورند. لذا این اعضا محترم می توانند با ارائه کمک فکری به مدیران و … شرکتهای مغان و پارس وتو سعه دادن به بخشهای مختلف کشاورزی، صنعتی، دامداری و … زمینه اشتغال همگانی را فراهم آورده و با سرگرم کردن مردم به امور مفید تا حد قابل توجهی از مشکلات فعلی را مرتفع سازند شرکت هائی که روزگاری نزدیک ۱۲ هزار نفر را بکار گرفته بودند امروز با تقریبا سه هزار نفر اداره می شوند. بحث تعدیل نیرو و … را کنار بگذارید چراکه مردم حق زندگی دارند . در غیر اینصورت با حلوا حلوا گفتن و اظهار نظر های بدون پشتوانه اجرائی کاری انجام نخواهد گرفت.این اعضاء محترم چه نمونه هائی از فرهنگ عمومی مردم دارند!؟ که اگه داشته باشند کمک کارشان خواهد بود.

#2 Comment By ذره بین On 2015/07/03 @ 6:57 ب.ظ

با تائید مطالب اقای چیااه ر . این مسئولان باید به فکر بزرگترین بنگاه اقتصادی منطقه( کشت وصنعت مغان وپارس) داشته باشند که به جای نیروی تحصیل کرده منطقه از افراد بازنشیته سایر شهرستانها استفاده نکنند. این بنگاه ها مال منطقه است نه جای از رده خارج افراد خودشان. در ضمن قابل توجه نماینده نافهیم منطقه ما!!!!!!!!