- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

رفع سد معابر عمومی وظیفه ذاتی شهرداری است/ پدیده تکدی گری در پارس آباد ریشه کن شود

IMG_46971

“رحیم گلزاده” در گفت و گو با خبرنگار مغانه، افزود: ایمن سازی و آزادسازی معابر عمومی اعم از حاشیه خیابانها و پیاده روها و حریم میادین شهری و مقابله با عاملان سد معبر از وظایف همیشگی و اصلی شهرداری است.

وی، از عموم شهروندان به خصوص کسبه، اصناف و دستفروشان پارس آباد خواست از تصرف، اشغال و سد كردن معابر و مسيرهاي تردد مردم و وسايل نقليه اجتناب کنند.

وی، با بیان اینکه امیدواریم شهرداری به وظیفه ذاتی و قانونی خود در این راستا به درستی عمل کند، ادامه داد: در صورت تصرف عدوانی معابر و شارع عام از سوی اصناف و دست فروشان و اهمال و سهل انگاری شهرداری در جمع آوری، برخورد و حذف مظاهر سد معبر و نیز در صورتی که موضوع جنبه عمومی پیدا کند، به عنوان مدعی العموم وارد خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه، بسیاری از شهروندان پارس آباد به علت مشکل رفت و آمد در پیاده روها، از خیابان برای پیاده روی استفاده می کنند، بیان کرد : براساس قانون ، اشغال پیاده روها و حریم میادین شهری ازسوی اصناف و بازاریان ممنوع است و باید با متخلفان و تضییع کنندگان حقوق شهروندان برخورد شود.

او، با اعلام اینکه تمام مشکلات موجود جامعه، متولی دارد، ادامه داد: اگر دستگاه های و ادارات دولتی به وظایف و ماموریت های خود طبق قانون عمل کنند، مراجعات مردم به دادگستری و پرونده های قضایی و کیفری به میزان چشمگیری کاسته می شود و انتظار این است که ادارات و نهادها به وظایف ذاتی خود به نحو شایسته عمل کنند.

دادستان پارس آباد، تکدی گری را پدیده ای نامطلوب و از معضلات مهم و نیز پیش زمینه بسیاری از بزهکاری های اجتماعی دانست و افزود: حذف تکدی گری از جامعه و مقابله جدی با آن، یکی از راه های کاهش آسسیب های اجتماعی است.

وی، با بیان اینکه پدیده تکدی گری و گدایی، چهره شهر را خدشه دار می کند، بر ضرورت جمع آوری متکدیان و ریشه کن شدن معضل تکدی گری در این شهر تاکید کرد و ادامه داد: در راستای مقابله با این پدیده، چهار نفر از متکدیان شهر پارس آباد دستگیر و به زندان معرفی شدند.

او با اعلام اینکه، حقوق مستمندان واقعی با وجود پ‍دي‍ده‌ ت‍ك‍د‌ي‌ گ‍ر‌ي‌ و گ‍د‌اي‍‍ي‌ پایمال می شود، اضافه کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی، هرکس تکدی گری و گدایی را وسیله امرار معاش قرار دهد و از این طریق مالی به دست آورد و یا طفل صغیر و افراد غیر رشید را وسیله تکدی قرار دهد، مجرم شناخته می شود و مرتکب، علاوه بر استرداد مال به حبس محکوم می شود.