- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

رسانه ها نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده ای دارند

آرش دولتی درگفت و گو با خبرنگار مغانه آنلاین اظهارداشت: بیشتر  تصادفات و واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان  سبقت غیر مجاز می باشد که به تمامی  رانندگان و مسافران عزیز توصیه می‌شود بعد از ۲ ساعت رانندگی حداقل ده ویا  ۱۵ دقیقه استراحت کنند سپس به راه خود ادامه دهند.

وی فرهنگ سازی و آموزش رانندگی را راهکارهای لازم برای کاهش تصادفات جاده ای توصیف کرد و  افزود: ایجاد خط کشی برای عبور رانندگان، نصب علایم وتجهیزات  هشدار دهنده ،  استفاده از تجهیزات ترافیکی ونصب تابلوهای فسفری در ابعاد بزرگتر با عنوان خطر برخورد با عابر پیاده در محل وقوع تصادف از جمله راهکارهایی است که می توان با اعمال آن جلوی تصادفات را گرفت.

دولتی با اشاره به اینکه طرح تابستانه مدتی است در منطقه و در سراسر کشور آغاز شده ،بیان کرد : طرح تابستانه تا پایان شهریور ماه در پلیس‌راه سربند شهرستان مرزی پارس آباد مغان نیز همانند  سراسر کشور ادامه خواهد داشت .

رئیس پلیس راه سربند با اشاره به توصیه‌های  بنیانگذار انقلاب اسلامی ، امام خمینی (ره) که  اطاعت از قوانین راهنمایی و رانندگی واجب شرعی و تخلف از آن را گناه دانسته است.

به گفته وی سبقت، سرعت غیرمجاز ، استفاده از تلفن همراه درحین رانندگی و عدم توجه  به جلو  خستگی در حین رانندگی مهمترین عوامل در وقوع تصادفات می باشند.

دولتی رعایت قوانین  و آموزش فرهنگ  و رانندگی ،  را برای همگان ضروری دانست و بیان کرد: رعایت قانون راهنمایی  رانندگی  و داشتن صبر و حوصله در زمان رانندگی ، نشانه فرهنگ صحیح رانندگی است.

وی نقش خانواده را در نهادینه کردن فرهنگ رانندگی در جاده های روستایی  بسیار موثر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه راههای روستایی و فرعی عمدتا باریک  و غیر  استاندارد نسبت به جاده های اصلی بوده  و لازمه رانندگی صحیح در این جاده ها با احتیاط  امری لازم و ضروری است .

رئیس پلیس راه شهرستان مرزی پارس آباد مغان به روستاییان و کشاورزان منطقه توصیه کرد که ادوات کشاورزی خود را  به سیستم روشنایی و علائم شبرنگ دار مجهز نمایند تا در مواقع تاریکی شب و کاهش میدان دید ،شاهد تصادفات ناگوار  نباشیم.

*جمشید کریمی