امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : آگوست 11th, 2017 8:55 | کد خبر : 22326 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

رسانه ها باید بلندگوی مردم و نظام باشند

فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد مغان گفت که خبرنگاران و رسانه ها به عنوان چشمان بیدار و هوشیار جامعه، باید همواره بلندگو و تریبون مردم و نظام باشند و مشکلات و مطالبات آحاد جامعه را دلسوزانه ، بدون غرض ورزی و با صدای رسا به گوش مسوولان و دولتمردان برسانند.

به گزارش مغانه آنلاین، سرهنگ مطلب شاهی در آئین تجلیل از خبرنگاران پارس آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و تبریک روز خبرنگار افزود: خبرنگاری و فعالیت رسانه ای از مشاغل حساس و مقدسی است و فعالان این عرصه جایگاه و پایگاه خاصی در بین اقشار جامعه دارند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش و مسوولیت مهمی در اطلاع رسانی شفاف و تنویر افکار عمومی دارند اظهار کرد: متاسفانه برخی از خبرنگاران در تهیه و انتشار اخبار، امانتداری و اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری را که از رسالت مهم رسانه هاست رعایت نمی کنند.

وی با اعلام اینکه امانتداری، اساس کار خبرنگاری است، ادامه داد: خبرنگار باید امانتدار خوبی باشد و بدون هرگونه دخل و تصرفی، رویداد را آن گونه که رخ داده به اطلاع مخاطبان برساند نه آن طور که خود دوست دارد و می خواهد اتفاق بیفتد.

او با اشاره به هجمه ها و جریان سازی تبلیغاتی از سوی رسانه های بیگانه علیه ایران اسلامی اظهار کرد: مطبوعات و رسانه های داخلی نقش مهم و مسوولیت سنگینی در مقابله با جنگ نرم دشمنان و خنثی سازی توطئه های تبلیغاتی بیگانگان دارند.

شاهی همچنین به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و نیز ارزش ها و دستاوردهای نظام و انقلاب موجب پیشرفت و آبادانی کشور، رفع مشکلات و دغدغه های مردم و عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه های مختلف می شود.

وی با یادآوری برخی ظرفیت ها و توانمندی های منحصر به فرد این شهرستان مرزی ، نسبت به معرفی و شناساندن این توانمندهای و قابلیت ها از سوی مطبوعات و رسانه های منطقه تاکید کرد.

در این مراسم که در دفتر فرماندهی سپاه پارس آباد برگزار شد خبرنگارانی که بیشترین همکاری و تعامل را در پوشش و انعکاس اخبار، برنامه ها و فعالیت های سپاه این شهرستان داشته اند مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

اخبار مرتبط

نظرات