- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

راه اندازی مرکز غربالگری سرطان در اردبیل و پارس‌آباد مغان

به گزارش مغانه، فرهاد پورفرضی در جلسه کمیته بررسی اجرای طرح تحول نظام سلامت در اردبیل اظهار کرد: قرار است دو مرکز جدید غربالگری و درمان سرطان در شهرهای اردبیل و پارس‌آباد راه‌اندازی شود.

وی افزود:‌ ما در این زمینه با توجه به افزایش تعداد بیماران سرطانی در استان اردبیل به‌ویژه شیوع سرطان مری و معده در این استان بر راه‌اندازی این مرکز غربالگری و شناسایی به موقع افراد مبتلا به سرطان و درمان آنها تلاش می‌کنیم تا بتوانیم هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه در پنج شهر در تلاش هستیم تا کلینیک‌های ارائه خدمات با هزینه کمتر را با همکاری پزشکان متخصص و فوق تخصص راه‌اندازی کنیم، گفت: راه‌اندازی این کلینیک‌ها نه تنها با استقبال مردم روبه‌رو شده بلکه هزینه‌های درمانی و بهداشتی مردم را نیز به حداقل رسانده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: راه‌اندازی بلوک زایمانی در چهار شهر استان با هدف ترویج و توسعه زایمان طبیعی در دستور کار قرار گرفته تا رقم ۱۰ هزار زایمان طبیعی‌مان را که در ۱۵ ماه اخیر به ثبت رسیده، همچنان افزایش دهیم.

پورفرضی تصریح کرد: ما یک کاهش چشمگیری را تا ۱۵ درصد در اعمال سزارین و گرایش به زایمان‌های طبیعی به شکل رایگان شاهد هستیم که دانشگاه علوم پزشکی با راه‌اندازی بلوک‌های زایمان طبیعی سعی می‌کند اهداف خود را در این حوزه تحقق ببخشد.

وی یادآور شد: طرح تحول سلامت در ۱۵ ماه اخیر نتایج سودمندی را به همراه داشته و در قالب بسته‌های خدمتی متنوع زمینه رضایتمندی مردم را تا ۸۵ درصد فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل حضور پزشکان متخصص مقیم در مراکز بیمارستانی را به تعداد ۸۰ پزشک و همچنین ارتقای هتلینگ بیمارستان را با تجهیز ۳۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی از اقدامات و هدف‌گذاری‌ها بیان کرد و گفت: در این زمینه در تلاش هستیم تا زمینه خوبی را در جلب رضایتمندی مردم در بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی فراهم کنیم.

پورفرضی ادامه داد: ما در تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با تمام قدرت در ایجاد طرح تحول سلامت اقداماتمان را انجام می‌دهیم و امیدواریم نتایجی که به دست می‌آید نتایج خوب و مثبت و مفید در ارتقای این توانمندی‌ها و افزایش سطح سلامت مردم در جامعه باشد.

وی اقدامات پیشگیرانه را در جلوگیری از بروز و ظهور بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های شایع در فصل پاییز و زمستان یادآور شد و عنوان کرد: کنترل‌ها و مراقبت‌های جدی انجام می‌شود تا شاهد شیوع این بیماری‌های مسری نباشیم.(فارس)

 

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "راه اندازی مرکز غربالگری سرطان در اردبیل و پارس‌آباد مغان"

#1 Comment By دشت مغانی On 2015/11/07 @ 3:45 ب.ظ

جناب دکتر درسته سوادم درحدواندازه شمانیست ولی اینو سالها پیش شنیده ایم پیشگیری بهتر از درمان است .اصلا تابه حال هیچ کسی علل شیوع سرطان درمغان یااردبیل رابدرستی بررسی نکرده اگه از ۱۰سال پیش علل شیوع سرطان گوارشی درمغان مشخص می شد بسیاری از مردم زیر بار هزینه های هنگفت داروهای سرطانی کمرشان نمی شکست .مردم خونشو نمی فروخت یاخانمها به خاطر خرید دارو زیور الاتشان را نمی فروختند الان که سرطان گوارش شاید دربدن اغلب مردم رخنه کرده غربالگری چه معنی دارد ۴۰ساله درپارس ابادم هرکس سرطان گرفته پس از درد ورنج ومفلس شدن مرده است .باید علت این شیوع سرطان درمغان رایافت .مگه سرطان مثل بیماری انفلوانزایاوبا یاجذام هست که غربالگری بشه !!