امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 4th, 2018 5:08 | کد خبر : 23087 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

راه اندازی جایگاه سوخت رسانی در فرودگاه پارس آباد ضروری است

فرماندار پارس آباد گفت که راه اندازی و استقرار جایگاه سوخت رسانی در فرودگاه این شهرستان به عنوان یکی از نیازها و مطالبات منطقه، لازم و ضروری است.

به گزارش مغانه آنلاین، علی علایی امروز سه شنبه در نشستی با مدیر کل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در استان اردبیل از پیگیری های جدی استاندار اردبیل و معاونان وی و نیز مدیرکل فرودگاه های استان برای تحقق این مهم خبر داد و افزود: در این راستا تفاهم نامه ای با وزارت نفت انجام گرفته تا به منظور تامین سوخت پروازهای باری و مسافری داخلی و خارجی، جایگاه سوخت رسانی با اعتبار بر آورد شده حدود ۸۰ میلیارد ریالی در فرودگاه پارس آباد احداث شود.

وی فرودگاه را از شاخصه ها و محورهای مهم توسعه و رشد جهشی شهرستان های مغان دانست و اظهار داشت: به دلیل قابلیت ها و ظرفیت های منحصر به فرد منطقه، در سال ۱۳۵۲ برای اولین بار در سطح استان اردبیل، فرودگاه در این منطقه مرزی تاسیس و پروازهای مسیر تهران- پارس آباد و بر عکس دایر شد.

وی با بیان اینکه به واسطه فعالیت فرودگاه و همچنین استعدادهای خوب منطقه ، پارس آباد به سرعت پله های رشد و ترقی را طی کرده است، ادامه داد: این شهرستان در زمان حاضر به عنوان یکی از قطب های بزرگ کشاورزی و دامپروری در سطح کشور شناخته شده است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون صدها طرح و پروژه مهم در این شهرستان در دست اجراست، بیان کرد: در آینده ای نه چندان دور با بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین جهش بزرگی را در اقتصاد و تولیدات و سرمایه گذاری و گردشگری منطقه پارس آباد مغان شاهد خواهیم بود.

علایی با بیان اینکه دورنما و چشم انداز اقتصادی و کشاورزی و فرهنگی شهرستان پارس آباد بسیار روشن و امیدوار کننده است، گفت: باید شرایط پروازها و فرودگاه را با تکممیل زیرساخت ها و نیز تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و همچنین تجهیز شرکت های هواپیمایی، برای شکل گیری آینده ای روشن برای منطقه  فرآهم آوریم.

وی رونق و توسعه و رفع کاستی های فرودگاه پارس آباد را از خواسته های به حق مردم منطقه عنوان و تاکید کرد همه ما در قبال حفظ و توسعه فرودگاه پارس آباد مسوول هستیم.

“منوچهر اسفندیاری” مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) در استان اردبیل نیز از آمادگی این شرکت برای تداوم پروازها خبر داد و گفت: هر چند به دلیل اطلاع رسانی نامطلوب شرایط آب و هوایی تعدادی از صندلی های پروازها خالی می باشد اما استقبال خوبی از ناوگان حمل و نقل هوایی شده و در صورت اطلاع رسانی مطلوب امکان افزایش تعداد پرواز ها وجود دارد.

به گزارش مغانه آنلاین، فرودگاه پارس آباد مغان پس از تعطیلی موقتی که به منظور توسعه باند و افزایش سطوح پروازی برای پذیرش هواپیماهای بزرگ و بهسازی امکانات و تجهیزات به روز داشت در سال ۹۶ مجدداً به چرخه ناوبری و حمل و نقل هوایی کشور پیوست.

هم اکنون پروازهای هفتگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از فرودگاه پارس آباد به مقصد تهران و به عکس، به تعداد دو پرواز  و در روزهای شنبه و سه شنبه انجام می شود.

پارس آبادمغان در ۲۳۰کیلومتری شمال اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات