- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

راه اندازی ایستگاه دائمی دفع زباله پارس آباد / اتوبوس رانی و تاکسی رانی ادغام می شود

به گزارش مغانه آنلاین، خیراله سربلند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به علت نبود ایستگاه دائمی ، زباله ها و پسماندهای شهری از حدود ۱۵سال پیش در محلی نزدیک مسکن مهر تخلیه و دفن می شود که این مشکلاتی را برای شهروندان به وجود اورده است.

وی اظهار کرد: برای رفع این معضل جدی، شش هکتار زمین در منطقه ای موسوم به “قوم قشلاقی ” از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خریداری شده است که از هفته آینده ایستگاه موقت حذف و زباله ها پس از جمع آوری به شکل مکانیزه به ایستگاه دائمی حمل خواهد شد.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۱۵۰تن زباله و پسماند خانگی و شهری در پارس آباد تولید می شود که تولید این مقدار زباله نسبت به وسعت و جمعیت شهر، بسیار زیاد و قابل مقایسه با هیچ شهر کشور نیست.

وی وسعت شهر پارس آباد را یک هزار و ۱۵۰هکتار ذکر کرد و گفت: در زمان حاضر ۳۰کارگر شهرداری کار رفت و روب این شهر را عهده دار هستند و این در حالی است براساس استانداردهای جهانی به ازای هر یک هزار متر مربع یک رفتگر برای شهر نیاز است که برای رسیدن به این استاندارد شهرداری پارس آباد دستکم به ۸۰رفتگر دیگر نیاز دارد.

وی نگهداری و توسعه و ایجاد فضای سبز را یکی از برنامه های اولویت دار شهرداری دانست و گفت: برای این منظور در یک سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰متر مربع به فضای سبز موجود شهر اضافه شده و شش هزار و ۵۰۰اصله درختچه، دو هزار اصله انواع درخت غرس و چهار هزار متر مربع چمن کاری شده است.

او از اجرای طرح ادغام واحدهای اتوبوس رانی و تاکسی رانی پارس آباد در روزهای آینده خبر داد و اضافه کرد: در پارس آباد به عنوان اولین شهر استان و چهارمین شهر کشور ، پس از ادغام این دو واحد خدمات رسان، با نام سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری در زمینه حمل و نقل درون شهری فعالیت خواهد کرد.

وی یکی از مشکلات و معضلات پارس آباد را ترافیک سنگین  و پرحجم هسته مرکزی شهر دانست و بیان کرد: برای آسایش و آرامش مردم و کاهش بار ترافیک، اجرای طرح کمربندی موسوم به کمربند سبز از مقابل مخابرات به سمت خیابان مطهری در بودجه پیش بینی شده است و علاوه بر آن کمربندی دیگر از فلکه آزادی به سمت محله باکری احداث خواهد شد که با تحقق آنها شاهد بهبود و روان شدن ترافیک در داخل شهر خواهیم بود.

شهردار پارس آباد همچنین از اجرای طرح جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی بدون مجوز و ساماندهی دست فروشان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، تابلوهای تبلیغاتی فاقد مجوز و مزاحم به لحاظ ایجاد آلودگی دیداری و تاثیر گذاری نامطلوب آن بر روحیه شهروندان و زیبایی و گرافیک محیطی از سطح شهر جمع آوری می شود.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "راه اندازی ایستگاه دائمی دفع زباله پارس آباد / اتوبوس رانی و تاکسی رانی ادغام می شود"

#1 Comment By مهران On 2016/12/28 @ 2:30 ب.ظ

بنده به عملکرد عالی شهردار محترم پارس اباد ایمان دارم و امیدوارم در مراحل اتی با پشتیبانی مردم شاهد ابادانی شهرمان باشیم.