امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 16th, 2013 9:06 | کد خبر : 1763 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دومین ایستگاه مطالعه در پارس آبادمغان راه اندازی می شود

  رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد از راه اندازی دومین ایستگاه مطالعه در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش روز شنبه مغانه، حجت الاسلام امین پورمحمد، در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید پارس آبادمغان، گفت: ایستگاه‌های مطالعه به عنوان یکی از سیاست های مهم نهاد کتابخانه های عمومی در حوزه […]

 252
رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد از راه اندازی دومین ایستگاه مطالعه در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روز شنبه مغانه، حجت الاسلام امین پورمحمد، در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید پارس آبادمغان، گفت: ایستگاه‌های مطالعه به عنوان یکی از سیاست های مهم نهاد کتابخانه های عمومی در حوزه کتاب و کتابخوانی، با هدف ارتقای سطح مطالعه مفید، فرهنگ سازی مطالعه کتاب، تسهیل در دسترسی عموم مردم به کتاب، توزیع مناسب کتاب و ایجاد علاقه مندی بین آحاد مردم به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری، در مکان های پرتردد راه‌اندازی‌ می‌شوند.
وی، ادامه داد: اولین ایستگاه مطالعه در بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد فعال شده است و ایستگاه بعدی در بانک ملی راه اندازی خواهد شد.
وی، با تبریک فرارسیدن هفته کتاب، افزود: بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با شعار “کتاب، آئینه ی فرهنگ و فرزانگی” از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور ، در این شهرستان برگزار می‌شود.
وی، با بیان اینکه برنامه های متنوع و مختلفی برای این هفته تدارک دیده شده است، اظهار کرد: دیدار اعضای انجمن کتابخانه های عمومی با امام جمعه پارس آباد، برپایی نمایشگاه تازه های چاپ، تجلیل از خادمان کتاب، عضویت رایگان علافه مندان به کتاب در کتابخانه های عمومی، برگزاری مسابقه نقاشی و کتابخوانی و غبارروبی گلزار شهدا را از جمله مهمترین برنامه های هفته کتاب در این شهرستان است.
وی، بر ضرورت فراگیر شدن کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: انتظار این است دستگاه های فرهنگی با تلاش مضاعف خود، فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی را به رفتار درونی در میان آحاد جامعه تبدیل کنند.
پورمحمد، با اعلام اینکه تنها منبع درآمد کتابخانه های عمومی، حق عضویت و سهم نیم درصد از درآمد شهرداری هاست، از شهرداران منطقه خواست با پرداخت به موقع مطالبات کتابخانه عمومی، این نهاد را در خدمات رسانی بیشتر و بهتر یاری نمایند.
معاون فرماندار پارس آباد نیز گفت: کتاب نقش به سزایی در ارتقای بینش و آگاهی های جامعه و پیشرفت و توسعه کشور دارد.
احد احدزاده، بر ضرورت توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی منطقه و راه اندازی کتابخانه عمومی در روستاهای پرجمعیت اشاره و بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه کتاب، در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه بسیار موثر است.
به گفته وی، انس بانوان با کتاب و ترویج کتابخوانی در بین این قشر، موجب افزایش مهارت شغلی و زندگی شده و به آنان در تربیت فرزندان سالم و صالح کمک می کند.

کلمات کلیدی: , ,

نظرات