امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 14th, 2017 5:11 | کد خبر : 21702 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دولت هنوز نقشه پیشنهادی مناطق آزاد را ارائه نکرده است

نماینده مردم ارومیه گفت: دولت هنوز نقشه پیشنهادی منطقه آزاد اردبیل را جهت بررسی به مجلس شورای اسلامی ارائه نکرده است.

به گزارش مغانه آنلاین، نادر قاضی پور در همایش هواداران سید ابراهیم رئیسی افزود: لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که با وجود گذشت حدود ۸ماه از این مصوبه، دولت تا کنون نقشه پیشنهادی این مناطق را ارائه نکرده است.

وی با بیان اینکه ما موافق ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در اردبیل هستم، ادامه داد: این گفته یکی از نمایندگان اردبیل که قاضی پور مخالف راه اندازی منطقه آزاد در اردبیل است به هیچ عنوان صحت ندارد چرا که طرح پیشنهادی بنده یعنی احداث منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه نیز در این لایحه گنجاده شده است.

وی خطاب به این نماینده اردبیل گفت: وقتی که مردم شریف حوزه انتخابیه ام در این لایحه ذینفع هستند چطور می توانم با  آن مخالفت کنم.

وی با بیان اینکه “صدیف بدری” یکی از نمایندگان زحمتکش و متعهد اردبیل می توانند شهادت بدهند که بنده از موافقان لایحه و پیگیر کنندگان آن هستم گفت: دولت اگر راست می گوید هرچه سریع تر با ارائه نقشه پیشنهادی ، حدود و ثغور و محدوده و مختصات مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی جدید را مشخص کند تا نمایندگان مردم در خانه ملت آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی حمل و نقل ریلی را ارزان ترین، امن ترین و سهل ترین شبکه حمل و نقل در کشور دانست و گفت: سالانه ۱۶هزار تا ۳۲هزار نفر بر اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست می دهند و خانواده های زیادی داغدار و بی سرپرست می شوند که این مشکلات زیادی در پی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده های ارتباطی اردبیل- پارس آبادف احداث خط آهن و اتصال آن به کشور همسایه را از مطالبات و نیازهای مهم این منطقه ذکر و بیان کرد: در صورت احداث و راه اندازی شبکه ریلی در این منطقه، شاهد رونق بخش صادرات و افزایش تولید در منطقه خواهیم بود.

قاضی پور با اشاره به وظایف و مسئولیت های خطیر و سنگین نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به ما رای داده اند تا از حق و حقوق آنان، از اسلام، قرآن، نظام و رهبری،  آرمان های انقلاب و شهدا و مملکت دفاع کنیم از این رو نماینده ای که کیف وزرا را در سفرها حمل می کند نماینده ملت نیست بلکه نوکر دولت است.

او با بیان اینکه ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، گفت: ملت فهیم و ولایی ایران در تمام عرصه ها و صحنه ها حضور دارند و سپاه، ارتش، نیروهای نظامی و امنیتی و انتظامی به پشتوانه و حمایت این ملت در اجرای ماموریت ها مقتدر و موفق هستند و هیچ واهمه ای از تهدیدات دشمنان ندارند.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات پیش رو، از اقشار مختلف مردم این منطقه خواست با مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات ۲۹اردیبهشت، بار دیگر نقشه ها و توطئه های بدخواهان نظام و انقلاب را نقش برآب کنند.

او در ادامه با اشاره به پیگیری های خود از وضعیت موسسه مالی و اعتباری کاسپین گفت: حدود ۹۰درصد مشکل این موسسه حل شده که امیدواریم با رفع کامل آن، نگرانی مشتریان کاسپین نیز برطرف شود.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات