- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

دولت برای تقویت روابط ایران و آذربایجان اهمت زیادی قائل است

به گزارش مغانه آنلاین، ناصر نصیری عصر امروز جمعه در نشستی با فعالان سیاسی پارس آباد مغان افزود: توسعه و تقویت همکاری ها و ارتباط بین دو کشور ایران و آذربایجان، تاثیر مهم و به سزایی در پیشرفت و ترقی استان اردبیل و منطقه مغان دارد.

وی ادامه داد: ارتقای سطح روابط و مراودات با کشورهای مختلف دنیا به وِیژه کشورهای همسایه از سیاست های مهم خارجی دولت یازدهم است.

وی با اشاره به اهمیت امضای پروتکل و تفاهم نامه اتصال خط آهن جمهوری آذربایجان به استان اردبیل، اظهار کرد: این که شبکه ریلی آذربایجان از کدام نقطه به راه آهن استان وصل شود برایمان مهم نیست و نظر طرف آذری نیز در مکان یابی و اجرای این طرح موثر است.

وی اضافه کرد: تحقق این طرح باعث رشد و بالندگی شتابان منطقه ،افزایش درآمد،  رفاه و آسایش مردم و تقویت روابط دو کشور مسلمان ایران و آذربایجان خواهد بود.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده دولت اعتقادم بر این است که نباید مخالفان و منتفدان فکری دولت را محکوم و اذیت کنیم چرا که نقد و انتقاد سازنده و تضارب آرا سبب رشد و پویایی جامعه می شود.

نصیری با بیان اینکه اگر منتقد و مخالف نباشد فساد جامعه را فرا می گیرد، اضافه کرد: اگر در جامعه ای منتقد نباشد و تملق و چاپلوسی در آن حاکم شود طبیعی است انواع فساد دامن گیر چنین جامعه ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی انتقادها و مخالفت ها نباید ما را عصبانی و وادار به برخورد خشن کند، بیان کرد: باید با سعه صدر و احترام به نظرات افراد منتقد، فضا را برای فعالیت مخالفان و منتقدان فراهم کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: مردم، آحاد مختلف جامعه اعم از موافقان و مخالفان دولت و اقلیت های دینی را شامل می شود و دولت وظیفه خدمت رسانی به همه مردم را دارد.

وی با بیان اینکه دولت دکتر روحانی با درایت و تدبیر، درصدد ایجاد امید و نشاط در جامعه است، گفت: دولت طرح ها و برنامه ی خوبی برای رفع مشکلات جامعه و پیشرفت و تحول کشور در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: انتخابات پیش رو از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است و ما برای برگزاری یک انتخابات آبرومند، سالم و پرشور و شعور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.