- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

دولت از کشاورزان خسارت دیده حمایت می کند

به گزارش مغانه، مجید خدابخش عصر روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران پارس آباد افزود: حمایت از بخش کشاورزی موجب رونق اقتصادی و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف می شود.

وی به خسارات شدید ناشی از تگرگ زدگی محصولات باغی و زراعی در پارس آباد اشاره کرد و افزود: باید در کوتاه ترین زمان در راستای برآورد دقیق زیان های وارده و تسریع در جبران خسارت و انجام تصمیمات جدی در حمایت از باغداران و کشاورزان آسیب دیده تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه عمده خسارات ناشی از توفان و بارش باران و تگرگ  در این شهرستان به بخش کشاورزی و زیرساخت های شهری و روستایی وارد شده است، نسبت به حل مشکلات کشاورزان و باغداران خسارت دیده قول مساعد داد.

امام جمعه پارس آباد نیز با بیان اینکه در جریان بارش شدید باران و تگرگ، حدود هشت هزار هکتار از مزارع و باغات این شهرستان خسارت دیده است گفت: باغداران و زارعین به تنهایی از عهده جبران خسارت های وارده بر نمی آیند و حمایت جدی و عاجل دولت از آنها امری لازم و ضروری است.

وی با اعلام اینکه طبق ارزیابی ها و برآوردهای اولیه کارشناسان حدود ۵۰۰میلیارد ریال در اثر این بلای طبیعی به بخش کشاورزی، تاسیسات شهری و روستایی منطقه خسارت وارد شده است، افزود: دولت و صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید با تمام توان و در سریع ترین زمان مشکلات کشاورزان و باغداران خسارت دیده را پیگیری و درصدد حل این مشکلات و جبران زیان های وارده برآید.
photo_2016-06-09_19-46-51 photo_2016-06-09_19-47-01 photo_2016-06-09_19-47-10 photo_2016-06-09_19-47-18