- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

دوره آموزشی مروجان فرهنگ نماز در پارس آباد برگزار شد

به گزارش مغانه، به نقل از معاونت پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان پارس آباد، حجت الاسلام والمسلمین آرزومندی ، از اساتید برجسته ستاد تخصصی نماز کشور در این دوره آموزشی، با اشاره به عظمت و اهمیت نماز گفت: نماز ستون دین و بازدارنده انسان از انحرافات و خطاهاست.

وی افزود: وظیفه هر انسانی است که برای نزدیک شدن و دیدار با معبود خود از هیچ تلاشی دست نکشیده و در جهت ترویج این امر والا و ارزشمند تلاش کند.

حجت الاسلام آرزومندی ، عبادت خداوند را بالاترین درجه عبودیت بیان داشت و خاطرنشان کرد: عبادت خداوند باری تعالی باعث آرامش دلها و رمز موفقیت و سعادت بشر است.

معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش پارس آباد نیز گفت: ترویج فرهنگ نماز وظیفه ای است که بر عهده تک تک افراد جامعه است و بر ماست تا به سهم خود در این راه گام برداشته و تلاش کنیم.

علی نوری افزود: دوره آموزشی مروجان فرهنگ نماز با همکاری دوجانبه آموزش وپرورش و ستاد اقامه نمازاستان و شهرستان برگزار شده است.

نوری یادآورشد: در این دوره آموزشی، آموزش هایی همچون جایگاه و اهمیت عبادت، اهمیت و جایگاه نماز در اسلام و ادیان، آثار فردی و اجتماعی نماز و ویژگی های نمازگزاران و در بخش مباحث مناسبات اجتماعی و روابط انسانی در اسلام مطالبی به دانش آموزان ارائه شده است .

وی، هدف از برگزاری این دوره و کارگاه آموزشی را ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان ونوجوانان اعلام و ابراز امیداوری کرد: بر آنیم تا پس از برگزاری این دوره، بتوانیم از ظرفیت ایجاد شده در بخش جوانان گامی بلند در راستای ترویج ارزش های دینی و ارتقاء سلامت فرهنگی جامعه برداریم.

او، اضافه کرد: در دوره آموزشی دو روزه مروجان فرهنگ نماز ویژه تشکلات دانش آموزی که در کانون حضرت معصومه (س) برگزار شد دانش آموزان خواهر و برادر به صورت جداگانه شرکت کردند.

به گفته وی، این نشست ها وکارگاهها با همکاری نزدیک ستاد اقامه نماز استان وشهرستان ومدیریت آموزش وپرورش شهرستان پارس آباد برگزار گردید .

علی نوری همچنین از برپایی نشست دانش آموزان مدارس شبانه روزی دخترانه نمونه دولتی بنت الهدی وباقرالعلوم با موضوع ترویج و توسعه فرهنگ نماز و نشست خانواده های دانش آموزان مدارس دخترانه گلشن شاهد، تیزهوشان فرزانگان و الزهرا با موضوع ترویج و توسعه فرهنگ نماز و پاسخگویی مناسب به پرسش‌های اساسی فرزندان خبر داد و گفت: آشنایی والدین با نیازهای درونی فرزندان می تواند در کمک به تشویق آنان به فریضه نماز موثر باشد. خانواده ها خصوصا مادران در تربیت فرزندان و هدایت آنان به موضوعات مختلف نقش اساسی می توانند ایفا می کنند.

به گفته وی، نظیر این نشست ها با حضور و استقبال پرشور دانش آموزان در هنرستان مغان صنعت و دبیرستان شهید برومند با حضور حجت الاسلام والمسلمین آرزومندی برگزار گردید.

وی، ادامه داد: همچنین در ماه محرم 10نشست دانش آموزی ویژه خواهران در مدارس متوسطه منطقه با موضوع نماز برگزار شد.