امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 22nd, 2014 8:07 | کد خبر : 7849 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دوره آموزشی مروجان فرهنگ نماز در پارس آباد برگزار شد

دوره آموزشی مروجان فرهنگ نماز در مدیریت آموزش وپرورش پارس آباد برگزار شد.

به گزارش مغانه، به نقل از معاونت پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان پارس آباد، حجت الاسلام والمسلمین آرزومندی ، از اساتید برجسته ستاد تخصصی نماز کشور در این دوره آموزشی، با اشاره به عظمت و اهمیت نماز گفت: نماز ستون دین و بازدارنده انسان از انحرافات و خطاهاست.

وی افزود: وظیفه هر انسانی است که برای نزدیک شدن و دیدار با معبود خود از هیچ تلاشی دست نکشیده و در جهت ترویج این امر والا و ارزشمند تلاش کند.

حجت الاسلام آرزومندی ، عبادت خداوند را بالاترین درجه عبودیت بیان داشت و خاطرنشان کرد: عبادت خداوند باری تعالی باعث آرامش دلها و رمز موفقیت و سعادت بشر است.

معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش پارس آباد نیز گفت: ترویج فرهنگ نماز وظیفه ای است که بر عهده تک تک افراد جامعه است و بر ماست تا به سهم خود در این راه گام برداشته و تلاش کنیم.

علی نوری افزود: دوره آموزشی مروجان فرهنگ نماز با همکاری دوجانبه آموزش وپرورش و ستاد اقامه نمازاستان و شهرستان برگزار شده است.

نوری یادآورشد: در این دوره آموزشی، آموزش هایی همچون جایگاه و اهمیت عبادت، اهمیت و جایگاه نماز در اسلام و ادیان، آثار فردی و اجتماعی نماز و ویژگی های نمازگزاران و در بخش مباحث مناسبات اجتماعی و روابط انسانی در اسلام مطالبی به دانش آموزان ارائه شده است .

وی، هدف از برگزاری این دوره و کارگاه آموزشی را ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان ونوجوانان اعلام و ابراز امیداوری کرد: بر آنیم تا پس از برگزاری این دوره، بتوانیم از ظرفیت ایجاد شده در بخش جوانان گامی بلند در راستای ترویج ارزش های دینی و ارتقاء سلامت فرهنگی جامعه برداریم.

او، اضافه کرد: در دوره آموزشی دو روزه مروجان فرهنگ نماز ویژه تشکلات دانش آموزی که در کانون حضرت معصومه (س) برگزار شد دانش آموزان خواهر و برادر به صورت جداگانه شرکت کردند.

به گفته وی، این نشست ها وکارگاهها با همکاری نزدیک ستاد اقامه نماز استان وشهرستان ومدیریت آموزش وپرورش شهرستان پارس آباد برگزار گردید .

علی نوری همچنین از برپایی نشست دانش آموزان مدارس شبانه روزی دخترانه نمونه دولتی بنت الهدی وباقرالعلوم با موضوع ترویج و توسعه فرهنگ نماز و نشست خانواده های دانش آموزان مدارس دخترانه گلشن شاهد، تیزهوشان فرزانگان و الزهرا با موضوع ترویج و توسعه فرهنگ نماز و پاسخگویی مناسب به پرسش‌های اساسی فرزندان خبر داد و گفت: آشنایی والدین با نیازهای درونی فرزندان می تواند در کمک به تشویق آنان به فریضه نماز موثر باشد. خانواده ها خصوصا مادران در تربیت فرزندان و هدایت آنان به موضوعات مختلف نقش اساسی می توانند ایفا می کنند.

به گفته وی، نظیر این نشست ها با حضور و استقبال پرشور دانش آموزان در هنرستان مغان صنعت و دبیرستان شهید برومند با حضور حجت الاسلام والمسلمین آرزومندی برگزار گردید.

وی، ادامه داد: همچنین در ماه محرم 10نشست دانش آموزی ویژه خواهران در مدارس متوسطه منطقه با موضوع نماز برگزار شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات