امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 5th, 2017 12:29 | کد خبر : 22037 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دفاتر انجمن سینمای جوانان و داستان‌نویسی در پارس آباد راه اندازی می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد از راه اندازی دفاتر انجمن سینمای جوان (نمایندگی شهرستان) و انجمن داستان‌نویسی در مجموعه فرهنگی سینمایی انقلاب پارس آباد خبرداد.

غریب منوچهری روز چهار شنبه به خبرنگار مغانه آنلاین گفت: برای راه اندازی و شروع فعالیت دفتر انجمن سینمای جوانان شعبه پارس‌آباد رایزنی‌های لازم با استان و مرکز انجام گرفته که در آینده نزدیک شاهد تحقق این مهم خواهیم بود.

به گفته وی انجمن داستان‌نویسی “ورق‌های خاموش” پارس آباد از چهار سال پیش فعالیتش را شروع کرده که به زودی دفتر این انجمن نیز در محل مجموعه فرهنگی سینمایی انقلاب افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هفت انجمن زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد فعالیت می کند ادامه داد: حدود ۸۰۰ نفر از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر تحت پوشش این انجمن ها قرار دارند.

وی با اشاره به قدمت سینما انقلاب پارس آباد گفت:  این سینما در سال ۱۳۵۵ تاسیس و تا سال ۶۸ به عنوان تنها مرکز اجرای برنامه‌های فرهنگی و پخش فیلم در شهرستان فعالیت داشت.

منوچهری ادامه داد: این سینما بعد از سانحه آتش سوزی در سال ۶۸ تا سال ۷۵ بصورت متروکه و بلاتکلیف مانده بود که در سال های ۷۵ و ۸۲ دوبار از سوی شهرداری پارس آباد ترمیم و بهسازی شد اما به دلیل نبود امکانات تا سال ۹۲ امکان اکران فیلم در این سینما مقدور نبود.

او اضافه کرد: در سال ۹۲ با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و اداره متبوع با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال ،ضمن تعمیر اساسی و تجهیز ساختمان سینما به امکانات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ، این مکان به دستگاه نمایش دیجیتال فیلم مجهز و امکان اکران فیلم همزمان با سراسر کشور در این شهرستان مهیا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد بیان کرد: از سال ۹۳تنها سینمای این شهرستان مرزی با فعال کردن بخش هایی مانند نگارخانه، کافه کتاب و کافی‌نت، به مجموعه فرهنگی سینمایی تبدیل شده است تا انجمن‌ها و هنرمندان منطقه از این مکان و امکانات آن بتوانند بهره کافی را ببرند.

اخبار مرتبط

نظرات