امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 18th, 2015 2:04 | کد خبر : 9367 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

در مملکت چه اتفاق خاصی افتاده به یکباره الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس منتفی و کن لم یکن تلقی شود ؟

علی رضا ارژنگی، تحلیل گر و روزنامه نگار، با ارسال چندین نظر(کامنت) برای یادداشت مغانه که تحت عنوان” آقای استاندار! پارس آباد هم جزو استان اردبیل است” در خروجی سایت خبری تحلیلی مغانه قرار دارد، دیدگاه های خود را در خصوص بخشی از مطالب این یادداشت و بحث منطقه آزاد مطرح کرد.

به گزارش روز چهارشنبه مغانه، عین نظرات و دیدگاه های ارژنگی را که در قسمت نظرات این یادداشت نیز منعکس شده، باهم می خوانیم:

خطای استراتژیک و موضع گیری های بی مورد مطرح کردن استان مستقل مغان از سوی اقای برومند نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد مغان و بیله سوار مغان در مجلس در سه و چهار ماه گذشته همزمان شد باتصویب الحاق شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس از سوی دیگر مطرح کردن الحاق شهرستانهای پارس آباد مغان و بیله سوار مغان به استان مادری استان آذربایجان شرقی و انتزاع آن از اردبیل، مطرح کردن زمینه تصویب الحاق شمال استان با دها نامه و مکاتبات متعدد در زمان دولت احمدی نژاد و سخنرانی در مجلس شورای اسلامی و در محافل وحتی در بین مردم عادی و غیر سیاسی، مطرح کردن در مطبوعات و رسانه های محلی استانی و سراسری ودر سایت های مختلف مبنی بر اینکه هیج کس به جز من در این خصوص کاری نکرده اند و حتی برخی از نمایندگان و همکاران مجلسی استان نیز با دید تمسخرآمیز با من رفتار می کنند و با من هماهنگ نیستند .عدم هماهنگی نماینده با مسوولان استان بویژه با شخص اقای استاندار اردبیل و عدم هماهنگی اقای استاندار با نماینده ما در مجلس، دست به دست هم داد ودر نهایت اردبیل از ما دشت مغانی ها خیلی ترسید و الحاق را منتفی و باطل اعلام کردند و اما سخن من به دولت مردان دکتر روحانی عزیز و شخص دکتر خدابخش استاندار اردبیل و نماینده دولت در استان جناب اقای استاندار. من به شما خیلی ارادت داشتم. از زمان مرحوم مهندس عطایی استاندار فقید آذربایجان غربی دفاع جانانه شما مبنی بر پتانسیل ها و قابلیت های منحصرد بفرد منطقه مغان، در جلسه شورای عالی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس( جلفا) با حضور مهندس ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور را قبل از تصویب شمال استان از طریق شبکه سهند پیگیری می کردم جداً خداپسندانه بود اما سیاسی کاری های ناجوانمردانه وعدم تحمل برخی از نمایندگان مجلس وهمکاران آقای نماینده ما در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسوولان استانی، مردم این خطه مرزی و همیشه مظلوم در برخی مواقع در طول سی و شش سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از پیشرفت ها و از نعمت های پر برکت و بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه بی بهره میشوند .لازم به ذکر است همان طوریکه انرژی هسته حق مسلم ملت بزرگ ایران است ایجاد منطقه ازاد تجاری و صنعتی هم حق مسلم مردم مرزنشین شهرستانهای پارس آباد مغان و بیله سوار مغان که در لب مرز واقع شده اند و این دو شهرستان که حدود ۱۷۰ کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی با کشور مسلمان جمهوری آذربایجان دارند و موقعیت خاص و ویژه از جمله گمرک-فرودگاه- بازار جه مرزی- پایانه مرزی- گمرک در حال بازگشایی اصلاندوز و پایانه و گذر مرزی تازه کند پارس اباد مغان و شرکت های کشت و صنعت های مغان و پارس و دها ویژگیهای خدادادی – مزیتهای فراوان واستثنایی و زیباییهای رود خانه ارس وجنگل ها و گونه های مختلف ومزار ع مکانیزه ، گوشه ای از توانمندیهای دشت همیشه سرسبز مغان میباشد.
بالاخره آقای برومند ! در صورت هماهنگی کامل با ۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستانهای استان اردبیل و عنایت خاص شخص آقای دکتر خدابخش استاندار و نماینده مقام معظم رهبری آیت الله سید حسن عاملی می توان از الحاق باطل شده شمال استان اردبیل صحبت ودفاع کرد. به نظر من با این اوصاف که الحاق راپیگیری می کنید نتیجه نخواهد داد من بعنوان یک برادر دینی و نه بعنوان یک تحلیل گر وکارشناس به شما برادر دینی توصیه می کنم مشکل را با جدیت تمام طبق قانون و شرح وظایف نمایندگی مجلس با تعامل و بدون تنش وبا همدلی مسوولان ذیربط استانی وکشوری با قدرت تمام وبا مشورت دلسوزان صادق و بی غرض و بی مرض پیگیری نمایید . چون مردم این خطه مرزی در طول تاریخ حداقل در ۲۰۰ سال گذشته در قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی نگهبانان و مرزبانان واقعی این قسمت از کشور عزیز مان ایران همیشه سر افراز بوده و خواهند بود. همانطوری که قبلاً به آن اشاره کردم طبق فرمایشات مقام عظمای ولایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران و تمامی مسوولان نظام وآحاد مردم، “انرژی هسته ای صلح آمیز حق مسلم این کشور پهناور بوده و هست”، ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی نیز برابر قانون حق کسانی است مثل مناطق – قشم – کیش- انزلی- ماکو – چابهار- اروندرود و ارس در لب مرز ودر مقابل یکی از کشورهای همسایه ساکن و شرایط لازم را داشته باشند و اما میخواهم چند نکته مهم و ضروری را نیز به مسوولان استانی و کشوری علی الخصوص شرکت کنندکان در شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور که با حضور مهندس ترکان مشاورآقای دکتر روحانی رییس جمهور ودبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، آقای دکتر خدابخش استاندار اردبیل در ۲۲آبان ۱۳۹۳در منطقه ازاد تجاری و صنعتی ارس در جلفا جلسه ا ی به همین منظور تشکیل گردیده ودر نهایت ایجاد و الحاق قسمتی از شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری وصنعتی ارس مورد تصویب قرار گرفت. در مملکت چه اتفاق خاصی افتاده به یکباره الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس منتفی و کن لم یکن تلقی شود و در نهایت از سوی استاندار باطل اعلام شود؟ در صورتیکه اقای دکتر خدابخش استاندار اردبیل در جلسه 22آبان در جلفا، دفاع جانانه و مخلصانه از موقعیت خاص – استراتژیک و استثنایی و منحصر بفرد که من از طریق شبکه سهند تا پاسی از شب پیگیر آن بودم از طرح الحاق قسمتی از دشت مغان به منطقه آزاد ارس دفاع کرد و حق مسلم این منطقه مرزنشین راگرفت و از همان لحظه تصویب الحاق قسمتی از شمال استان اطلاع رسانی خوبی در استان ودر کشور در صدا و سیمای جمهوری اسلامی صورت گرفت و همچنین از طریق سایت استانداری اردبیل و روزنامه های سراسری و استانی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و در نمازهای جمعه، به ویژه نماز جمعه اردبیل شخص حضرت ایت الله دکتر سید حسن عاملی، این رویداد مهم را برای استان اردبیل و بخصوص اهالی شهرستانهای پارس اباد مغان- بیله سوار و گرمی تبریک گفتند و آن را از دستاوردهای بسیار مهم سفر آقای دکتر حسن روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان ولایی اردبیل مطرح کردند. خداوند قادر ویکتا همیشه پشتیبان دلسوزان و خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی در سراسر دنیا باشد. انشاالله

IMG_0002

اخبار مرتبط

نظرات

علي زاده

واقعا تاسف مي خورم به بنرهاي كه در مورد منطقه ازاد توسط حاميان نماينده زد ه اند به ديوارها هر بنر فكر كن نزديك شش ميليون ريال هزينه اش است نزيك به 10 بنر تبليغاتي زده بوداند اگر ان ها را به موسسسه خيريه حمايت ازبيماران سرطاني يا كليوي مي دادنند چقدر ثواب مي شد ويا به هم سايه خود مي دادي كه شب را گرسنه مي خوابد كه خداوند هم خوشحال مي شد و براي اخرت خودشان چيزي جمع مي كرداند نه اين با احساسات مردم بازي كنند واقع متاسفم…

اسرافیلی

آقای ارژنگی دست مریزاد حرف دل مردم منطقه را زدید. از دور دستتان را می بوسم .

آراز

دوستان ،اردبیل تنها استانی است که درمسیرتوسعه به شهرستان های زیر مجمو عه خود علی الخصوص شهرستان پارس آباد به چشم رقیب می نگردبه همین دلیل این رویکرد ناصواب یکی دلایل اصلی عدم توسعه یافتگی و عقب ماندگی استان می باشد.بطوریکه شاخص های رشد وتوسعه استان های کشور حکایت از آن داردکه استان در رده های ۲۸ به بالاتر واقع شده است.انشا، الله شاهد الاصلاح این رویکرد باشیم.

ناشناس

واقعاً به نکات خوبی اشاره کرده اید. در فضای تنش و اختلاف هیچ کاری نمیشه کرد. امیدوارم این طرح ایجاد منطقه آزاد مستقل اردبیل رای نیاورد و دوباره بحث الحاق به آزاد ارس مطرح و عملیاتی شود.

ناشناس

به نظر من اگر این تبلیغات و دعواهای آقای برومند نبود بحث الحاق به آزاد ارس تمام شده بود و الان تابلو را هم نصب کرده بودند. اگر برومند این کارها را نمی کرد از منطقه آزاد اردبیل هم خبری نبود. به هر حال خدا کمکمان کند.

صادقی

درود بر آقای ارژنگی روزنامه نگار واقع بین . حرف دل مردم را زدید سپاسگزارم

آرش از تازه کند قدیم

خیلی عالی بود حرفاتون واقعا استادانه گفتین.

داود حیدری

منطقه آزاد حق مسلم ماست. آقای ارژنگی خواهشن از وضعیت کشاورزی منطقه هم بنویسید. مسئولان فقط شعار می دهند لااقل شما با نوشتن درد دل و مشکلات کشاورزان به داد آنان برسید.

علی رضا ارژنگی رونامه نگار

آقای داود حیدری عزیز در همین سایت سد تازه کند شهرستان گرمی507 هکتار اراضی را سیراب میکند ( تیتر خبر) به آن مراجعه کنید در مورد وضعیت آب زراعی کشاورزان و زارعان شهرستانهای پار س آبادمغان و شهرستان بیله سوار مغان که در تابسان سال جاری با مشکل جدی کمبود اب زراعی و حتی در بر خی مواقع با نبود آب زراعی مواجعه بودند اشاره شده است ولی متاسفانه در طول زمستان از سوی مسوولان ودست اندر کاران شهرستانی و استانی در این خصوص برنامه ریزی اساسی صورت نگرفته است.

جلال

اقای ارژنگی دوست بسیار ارجمندم با سلام هرکاری را نمیشود با هیاهو انجام داد هر کاری روش خاص خود را دارد ما در استانی زندگی میکنیم بعضی از دوستان ما (اردبیلی) حساسیت خاص به آن منطقه دارند باید نوع رفتارها را نسبت به سایر مناطق تغییر داد وقتی شما می آیید بحث استان شدن را مطرح میکنید قطعا” در مقابل این حرکت مقاومتهای صورت خواهد گرفت ویا از طرفی منطقه آزاد را به نفع خود مصادره میکنید قطعا”نتیجه ای حاصل نخواهد شد میدانید که هر کاری در کشور صورت بگیرد همکاری تمام ارگانهای نظام در آن دخیل هست نه یک نفر بنابراین حتما”تغییر رویه دهید. از طرفی دوست عزیزم در هیچ جای کشور ندیدم کل استان منطقه آزاد اعلام شود زیاد نگران نباشید ثالثا” کشور به سمتی دارد پیش میرود که وابستگی نفت کمتر شود و یا قطع گردد ویکی از محلهای در آمد کشور از مالیات است هر استانی بیاید خود را منطقه آزاد اعلام کند و از مالیات معاف گردد پس آن موقع مالیات فقط از کارمندان وکارکنان دولت گرفته خواهد شد در صورتیکه اصل مالیات باید ازتجار و اصناف … نه از قشر حقوق بگیر بنابر این دوستان باید ملی فکر کنند نه منطقه ای فلذا زیاد نگران نباش بقول ضرب المثل معروف وقتی آب آمد راهشو پیدا میکنه متشکرم

اسماء ارژنگی

در باره ی منطقه ی آزاد تجاری
سلام بابای عزیزم خسته نباشی آفرین بر عزم و اراده ای که در وجود تو حس میکنم که توانستی حرف دل مردم پارس آباد مغان را در برابر مسوولان استانی را به زبان بیاوری و مردم این شهرستان راخوش حال کنی که شایدقلب مسوولان به رحم و حق مان ضایع نشود با تقدیر و تشکر از زحمات این بزرگوار که در عرصه ی خبر و روزنامه نگاری حرف اول را داری

سعید بهرامی

آقای ارژنگی برای ما هم جای سوال است که در مملکت چه اتفاق خاصی افتاده به یکباره الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس منتفی و کن لم یکن تلقی شود و در نهایت از سوی استاندار باطل اعلام شود؟ آقای بیگدلو زحمات زیادی در زمینه الحاق به آزاد ارس کشیده بودند و با اندک پیگیری و تللاشی این طرح نهایی می شد ولی صد حیف که نشد.

رویا

آقای نصیری دست نشانده استاندار و دولت بود به همین خاطر هنگام لغو طرح الحاق مغان به ارس هیچ عکس العملی نکرد

عزیززاده

با سلام جناب اقای ارژنگی عزیز خوشحالم بعد از بیست پنج سال باز هم ان انرژی و همت سالهای قبل در شما مشاهده نمودم دوست خوبم جناب ارژنگی عزیز از اینکه دلسوزانه همچنان در تکاپوی عمران و ابادی منطقه هستی خوشحالم و امیدوارم همه بتوانیم برای عمران و ابادنی منطقه کمک کنیم جناب اقای ارژنگی ایجاد منطقه ازاد در استان اردبیل مسلما امتیازی ارزشمند برای منطقه میباشد و امیدواریم که با تلاش همه محقق گردد البته الحاق قسمتی از شمال استان به منطقه ازاد اردبیل نیز میتوانست نکات ارزشمندی برای توسعه استان باشد و مسلما با الحاق قسمتی از استان اردبیل ( پارساباد و بیله سوار و گرمی )به منطقه ازاد ارس میتوانست به توسعه استان کمک نماید و میانگین در امدی مردم را افزایش دهد و کارنامه ای مورد قبول برای مسولین استانی در جهت توسعه باشد برادر خوبم خواهشا زوایه دید خود را تغییر دهید نماینده شهرستان وظیفه دارد برمبنای نیاز منطقه نظرات خویش را بیان کند و در خصوص مطالب طرح شده از طرف ایشان که مسلما در راستای توسعه منطقه مطرح گردیده نباید ایرادی بر ان مطرح نمایند اگرچه در مواردی مطالب طرح شده با توسعه یکپارچه استان منافات داشته باشد ولی نه دولت و نه مسولین استانی تصمیم خویش را به جهت طرح مطالب فوق مبنی بر عدم توسعه منطقه نگرفته اندو اصولا چنین تصمیمی را نمیتوان گرفت همه مسول شدند تا نسبت به عمران و ابادی همان منطقه اقدام نمایند برادر خوبم بیایید از منظری مثبت به موضوع توجه نمایید و ان هم بر مبنای توسعه استان و نظر مثبت مسولین جناب اقای ارژنگی فارغ از همه مطالب مطرح شده که مقداری از ان هم بی رحمانه بر علیه دولت و استاندار شریف و بزرگوار استان میباشد بنده را بران داشت که به عنوان فردی مطلع و دلسوز به منطقه مغان که ارزوی توسعه ان را همیشه در دل داشته ام خدمت همه عزیزان علاقه مند به مغان عرض میکنم که مسلما اسنانداری و مجموعه ادارات دغدغه توسعه استان را در دل دارند که یکی ار ان مناطق ارزشمند و قابل توسعه مغان میباشد بیایید همه کمک کنیم و پیشنهاد لازم را برای توسعه استان و مغان ارزشمند ارایه بدهیم و از تخریب و تحقیر دست برداریم و کسی را برای این امر متهم نکنیم که با متهم کردن کسی نتنها به توسعه نزدیک نخواهیم شد بلکه تخم کینه و نفاق را در دل بچه های خود و ایندگان میکاریم که نتیجه مثبتی نخواهد داشت امیدوارم بتوانیم برای منطقه و مردم شریفش موثر باشیم و اینده خوبی را به ایندگان خودمان تحویل دهیم ارزوی توفیق برای همه دلسوزان منطقه دارم موفق باشید انشاالله

بهرام

سلام آقای ارژنگی هیچ وقت مردم پارس آباد رسایی قلم شما را فراموش نخواهند کرد
در مورد منطقه آزاد هم بیاید محلی را برای جمع امضا جهت الحاق به منطقه آزاد ارس تعیین
کنیم تا جدا از اختلاف مسولین صدای مردم منطقه را به گوش دولت مقامات بالاتر برسانیم
لا اقل اینگونه دل مردم ساکت خواهد بود که ساکت ننشستن ودل به مسولان ناجوانمرد استان نبستند

بهرام

خ فقط خدا به دادمان برسد

علی رضا ارژنگی روزنامه نگار

خدمت با سعادت استاد و مدیر توانمند خطه آذربایجان سر افراز و اردبیل دارالارشاد حاج آقا یعقوب عزیز زاده فهیمی. من هم خوشحالم از اینکه با فرد شخصیتی مثل حضرتعالی بعد از 23 سال، دلسوزانه و مخلصانه به فکر عمران و آبادانی و رشد و توسعه کشور عزیز مان ایران همیشه پیروز واستان ولایی اردبیل و دشت همیشه سر سبز دیار مغان هستی . امید وارم خداوندبه همه دولت مردان و خدمت گزاران صدیق توفیق بیشتر عطا فر ماید تا همه ملت در سایه خدای بزرگ از دست آورد های انقلاب شکو همند اسلامی و آرمان های رهبر کبیر حضرت امام رحمت الله تعالی علیه با جدیت محافظت نمایند. بنده دیگر به مسئله آزاد تجاری و صنعتی نمی پردازم چون در بالا به آن بخوبی و بنظرم بصورت کارشناسی قلم زدم ودر صورت لزوم و نیاز با قدرت تمام جوابگو خواهم بود و اما آقای حاج آقا عزیزاده ، 23 سال پیش جنابعالی که از سوی استاندار آذربایجان شرقی اولین فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان معرفی شدید آقای دکتر مجید خدا بخش استاندار اردبیل نیز معاون عمرانی و بعدا معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی بود ومن هم از سوی جنابعالی اولین مسوول روابط عمومی و واحد رسیدگی به شکایات فرمانداری منصوب شدم همزمان شما، بنده حقیر را بعنوان خبر نگار خبر گزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی(تبریز) معرفی کردید در اصل حضرتعالی به قول قدیمی ها بانی این قضیه شدید ودر همان روزها بنده ضمن مسوولیت روابط عمومی، حرفه خبر نگاری و روزنامه نگاری را با توجه به عشق و علاقه ای که به خبر و روزنامه داشتم شروع کردم و هم اکنون نیز به این شغل حساس، پیچیده و خطر ناک عشق می ورزم و به آیه ن والقلم و ما یسطرون عمل می کنم علی الخصوص از اهداف، برنامه ها و پیشرفت های دولت تدبیر و امید آقای دکتر حسن روحانی که در 24 خرداد ماه سال 1392 با اکثریت رای مردم سکاندار و هدایت دولت را به عهده گرفتند بایدهمانطوریکه خود من وحضرتعالی به آن اشاره داشتیم با همدلی وبا وحدت از توانمند یهای استان اردبیل با ظرفیتها و قابلیت های منحصر بفرد از جمله آبهای معدنی اردبیل، شهر توریستی سرعین ، خلخال ، مشگین شهر ، کوثر ، شر کت های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس مناطق دیدنی و مناطر زیبا و زیباییهای کناره های رودخانه ارس و مزارع مکانیزه در شهرستان پارس اباد مغان مناطق دیدنی شهرستان گرمی، گردشگری، جذب توریسم ، گمرک بین المللی شهرستان بیله سوار، فعال نمودن بازار چه های مرزی ، بازگشایی گمرک اصلاندوز و گذر مرزی تازه کند پارس آباد مغان که 5 هزار متری خط ریلی راه آهن ( قطار ) واقع شده است ودر سال های 1370و 1371 در دولت ایت اله هاشمی رفسنجانی این معبر در مناقشه ارمنستان با جمهوری آذربایجان محل عبور ومرور و رفت و آمد آوارگان و پناهجویان کشور اذربایجان و همجنین محل عبورو حمل ادوات جنگی ، حمل چغندر قند کشت شده آن کشور به کارخانه قند مغان جهت استجصال شکر از این طریق به سهولت و بدون هیچگونه صرف اعتبار می توانیم به حوزه قفقاز و به برخی از کشور های شوروی سابق بخصوص کشور مسلمان جمهوری آذربایجان و روسیه به لحاظ حسن همجواری و همسایگی و اشتراکات فراوان که خو شبختانه سیاست راهبردی دولت تدبیر و امید دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران باکشور های همسایه نیز هست دست یابیم ودر صورت تحقق چنین اتفاق میمون در استان اردبیل ، شاهد رویداد مهم و تاریخی در زمینه های مختلف در جهت رشد و شکوفایی و اشتغال زایی و تبادلات تجاری وبازرگانی و عمران آبادانی خواهیم بود. در پایان از خداوند برای جنابعالی که سرمایه ای ارزشمند برای نظام و استان و مردم هستید و فرماندار چندین شهرستان استان های آذربایجان شرقی و اردبیل،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، شهردار اردبیل و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از جمله سوابق درخشان جنابعالی می باشد آرزوی توفیق و طول عمر باعزت مسئلت دارم.
خدا یا جنان کن سر انجام کار تو خوشنود باش و ما رستگار

عزیززاده

از بردار خوبم جناب اقای ارژنگی که عنایت داشتند و دلسوزانه در خصوص قابلیتهای استان اردبیل و شهرستانهای مختلف مطالب خوبی را بیان نمودند تشکر میکنم من هم امیدوارم بتوانیم برای توسعه منطقه خودمان اردبیل و مغان و همه شهرهای استان قدمهای اساسی را بدون دغدغه برداریم به عنوان فردی کارشناس بعد از سی سال خدمت عرض میکنم تا میتوانیم باید به کمک هم برای توسعه فعال باشیم اختلاف و بگو مگوهای بیهوده مشکلات عدیده ای را برای منطقه و مردم ما ایجاد خواهد کرد شاید نمایندگان عزیز ما لازم باشد برای انتخابات اتی حرفهایی را بزنند که موجب رنجش گردد ولی ما باید تحمل نماییم و همگی به وحدت جمعی چنگ بزنیم تا بتوانیم عقب ماندگیهای دوران سخت و تاریک را جبران نماییم ممنونم

زارعی

با سلام برادر بزرگوار جناب آقای عزیززاده
برادر عزیز مغان به دایه دلسوز تر از مادر نیاز ندارد خواهشن دست از سر مغان بردارید شما با مشاوره های غلط که به مسوولان استانی داده اید ظلمی بزرگ در حق مغان کرده اید آقا جان منطقه آزاد مال شما کشت وصنعت مال شما گمرک مال شما میخوای اسباب زندگیمنو بزنیم به کامیون براتون بفرستیم شما زمانی فرماندار این شهر بودین الان نمیتونین برای این منطقه تصمیم بگیرین آقا جان پارس آباد به امثال شماها نیاز ندارد .این منطقه به حد کافی از الطاف شما بهره برده است
اولم او آدامنان ساری اوله مننن ساری

ناشناس

دست قلم طلاییتان را ببوسم اقای ارژنگی

Maedeh.Amiri

باعرض سلام وخسته نباشید خدمت شما آقای ارژنگی تشکر صادقانه بنده را بابت اطلاعاتی که در اختیارمان گذاشتید ودفاعی که از شهر و همشهریهایمان کردید پذیرا باشین..

عزیززاده

با سلام برادر خوبم جناب اقای زارعی عزیز دوست داشتن مغان که گناه نیست بنده به جهت مسولیتی که چند صباحی در ان منطقه زر خیز داشته ام خود را وامدار و مدیون مردم با صفا و با شرف ان منطقه و دشت زر خیزش میدانم البته مشاوره ای اگر انجام بگیره و بنده طرف مشورتی قرار بگیرم شم مسلما بدانید بر اساس علاقه ای که دارم مسلما در جهت توسعه و عمران و ابادانی مغان نظر خواهم دادبرادر خوبم بنده تصمیم گیر نیستم و تصمیمی نیز در خصوص مغان عزیز و مردم با صفایش نگرفته ام ولی فرضم بر این است شاید اظهار نظرهای بنده در خصوص مغان که عموما در جهت اصلاح رفتارها بوده شما برادر خوبم را مکدر نموده که از این بابت عذر میخواهم البته اگر زمانی بدانم اظهار نظرهایم ضرری به مغان خواهد رساند حتما از اظهار نظر نیز خودداری خواهم کرد برادر خوبم جناب زارعی خواهشا در اظهارات خویش کمی تانی و با انصاف برخورد نمایید باز هم در خدمت عالی خواهم بود موفق باشی

زارعی

با عرض سلام خدمت برادر بزرگوارم جناب آقای عزیززاده
اگر در عرایض بنده تندگویی شده که مسلما شده از شما دوست گرامی عذرخواهی میکنم امیدوارم بنده را بخشیده باشید
دوست عزیز بخدا مردم منطقه از حرفهای بی ثبات مسوولان استانی خسته شدن از دروغهایی که به مردم گفته میشود ناراحت هستیم و تند گویی اینجانب از بی کفایتی های مسوولان منطقه و استانی میباشد واز طرفی سکوت معنا دار نماینده مغان بر این عصابانیت می افزاید .
مردم مغان از مردمان شریف و مظلوم و ولایت مدار استان هستن و از مسوولان استانی انتظاراتی دارن که بحق و بجا هست مغان یکی از قطبهای کشاورزی خاورمیانه به شمار میرود جناب آقای عزیززاده آیا در این باره در پیشرفت مغان اجحاف نشده ؟
آیا مغان 20سال پیش که 7 هزار نیروی کاری فقط در یکی از 3 شرکت کشت و صنعت که در منطقه هست امروز به این فلاکت بیافتد ؟
دوست عزیز کشت و صنعت مغان در حال ورشکستگی است چرا مسوولان استانی و کشوری فکری به حال این شرکت نمیکنند ؟
نماینده ما بجای الحاق منطقه به منطقه آزاد تجاری ارس چرا در تبدیل کردن منطقه به قطب کشاورزی و ایجاد دانشگاه بین المللی کشاورزی قدم برنداشتند ؟
چرا …

عزیززاده

جناب اقای زارعی عزیز از توضیحات عالی استفاده نمودم و به شما و مردم شریف مغان به جهت عدم توسعه حق میدهم ولی راه چاره را در تلاش مردم و نیروهای خوب منطقه میدانم و امیدوارم که نتیجه بدهد موفق و پیروز باشید هرزمانی نیاز باشد ما هم در خدمت مردم شریف مغان و شما هستیم انشا الله

موغان اوغلو

اقای ارژنگی خطای استراتژیک یعنی چی و چه نقشی در مقاله شما دارد؟

موغان اوغلو

اقای عزیزاده ما از سایت مغانه تقاضا کردیم بین شما ودکترصولت واقای بیدار مناظره شود تا مشخص شود چه بلایی بر سر ما میاید.باتشکرازشما وسایت دلسوزمغانه

عزیززاده

برادر خوبم جناب اقای موغان اوغلو من هم از شما و سایت مغانه تشکر میکنم در خدمت شما هستم و امیدوارم بتوانم قدمی هر چند ناچیز در توسعه مغان عزیز برداریم انشا الله از اقای دکتر صولت و جناب اقای بیدار نیز متشکرم

عبداله شکری

آقای ارژنگی بنده قبل از انتخابات خطر و ناکارامدی برومند برای نمایندگی را به حضرتعالی و برخی از دوستان روشنفکر رسانه ای گوش زد کرده بودم مطالب شما درست و لی نوش دارو بعده مرگ سهرابه .
با این نماینده ای که پارس آباد داره باید بگیم لای لای پاس آبادیم لای لای یات هله اویانما

شهروز

اقای برومند کمی بیشتربه این عبداله شکری توجه فرمایید

فرهنگی

انشاء الله در انتخابات بعدی دکتر محمد رضا صولت بیاد همه چیز حل می شه …………..

بازاری

جناب آقای ارژنگی بخاطر سخنرانی جناب اقای برومند در۲۲بهمن ۹۲داشتنند این بلاهابرسر مامردم مظلوم وزحمتکش میاورند.عزل ونصب فرمانداران هرشش ماه -جلوگیری ازالحاق به آزادتجاری- بدون بخشدارماندن بخش مرکزی وغیره…

مرد

برادر عزیزم جناب آقای زارعی همینکه یک دیپلمه فرماندار و یا مدیر عامل یک شرکت بزرگ تخصصی شود و یا بجای افراد صاحب نظر در شغل مربوطه فرد سیاسی بگذارند کار میشود همین