امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 26th, 2013 3:20 | کد خبر : 1337 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

درگیری مسلحانه در مرز سراوان 17 شهید و 7 زخمی بر جای گذاشت

درگیری مسلحانه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی سراوان در جنوب شرق کشور با اشرار مسلح منجر به شهادت 17 تن از مرزبانان و همچنین زخمی شدن تعداد 7 مرزبان دیگر شد. نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در زاهدان با تایید این خبر درباره جزئیات آن اظهار […]

درگیری مسلحانه مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی سراوان در جنوب شرق کشور با اشرار مسلح منجر به شهادت 17 تن از مرزبانان و همچنین زخمی شدن تعداد 7 مرزبان دیگر شد.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در زاهدان با تایید این خبر درباره جزئیات آن اظهار داشت: درگیری مرزبانان سیستان و بلوچستان در محدوده پاسگاه “گزبستان” در نقطه صفر مرزی در شامگاه جمعه موجب شهادت 17 تن از مرزبانان شد.

هدایت‌الله میر مرادزهی همچنین خبر از مفقود شدن تعداد سه تن دیگر از مرزبانان در این درگیری داد و گفت: تعداد هفت مرزبان نیز در جریان این حادثه زخمی و مجروح شدند.

وی ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت این فرزندان برومند ایران اسلامی که برای حفظ امنیت و پاسداری از خاک میهن جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند افزود: به‌طور حتم نحوه شهادت و چگونگی این اتفاق از طریق راه کارهای قانونی در مجلس مورد پیگیری ویژه قرار خواهد گرفت.

مرادزهی با بیان اینکه این حوادث تبعات سنگین و ناگواری برای مردم استان به همراه خواهد داشت ادامه داد: باید هر چه زودتر با عاملان این جنایات برخورد جدی صورت گیرد.

وی در پاسخ به مهر مبنی‌بر اختلاف در آمار تعداد شهدا و مجروحان این حادثه در بین رسانه‌ها نیز گفت: مدیریت روانی در چنین حوادث ناگوار و امنیتی و همچنین اطلاع‌رسانی لازم از جمله مشکلاتی است که هنوز در استان حل نشده است.

در این راستا یک مقام آگاه در مرزبانی استان به مهر گفت: انتشار و اطلاع رسانی در مورد این حادثه طبق دستور صادره از تهران تنها از طریق فرمانده انتظامی کشور ممکن است و سردار احمدی مقدم تا ساعاتی دیگر تمامی رسانه‌های کشوری را در جریان جزئیات حادثه قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظرات